Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Reklam HukukuISL353034300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme Lisans Programı
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin KoordinatörüGökmen Gündoğdu
Dersi Veren(ler)Gökmen Gündoğdu
Asistan(lar)ıSergül Balsever
Dersin AmacıBu derste, reklam hukukunun tanıtılması, reklam hukukuna ilişkin temel kavramlar, reklam hukukunun diğer hukuk dallarıyla ilişkisi, reklam hukukuna dair kurumların işleyişi,reklam hukukuna özgü hukuki kurumların incelenmesi ve uygulamada ortaya çıkan hukuki sorunlara ışık tutulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiReklam Hukuku dersi kapsamında, şu konular anlatılmaktadır: Aldatıcı reklam, karşılaştırmalı reklam, örtülü reklam, tuzak pazarlama (ambush marketing) karşısında sponsorun haklarının korunması, reklam denetimi, telif hakları sorunları, reklamın eser niteliği, reklamda eser sahipliği, reklamların hukuka uygunluğu ve içerik denetimi, reklam ve rekabet ilişkisi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Emrehan İnal, Başak Baysal, Reklam Hukuku ve Uygulaması, Onİki Levha, 2008
  • Emrehan İnal, Reklam Hukuku ve Aldatıcı Reklamlar, 2000
  • Arzu Erol, Türk Hukukunda Örtülü Reklam, Onİki Levha, 2018
  • Ali Yaşar, Televizyon Reklamlarının Hukuki Niteliği ve Televizyon Reklamları Üzerinde Hak Sahipliği, Onİki Levha, 2018
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, derste kazanılan hukuki altyapı ile problem belirleme yetisine sahip olacaklar.
  2. Öğrenciler hukuk kuralları çerçevesinde mesleki ve etik anlayışa sahip olacaklardır.
  3. Öğrenciler derste öğrendikleri hukuki terminoloji ile etkin iletişim kurabilme becerisi kazanacaklardır.
  4. Öğrenciler yaşam boyu öğretimin ve gelişimin bilincinde olacaklardır.
  5. Öğrenciler güncel yasal düzenlemelerin bilincinde olacaklardır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
11 Genel Olarak Reklam ve Reklam Hukuku
22 Türkiye’de Reklam Hukuku
33 Türkiye’de Reklam Hukukunun Uygulamaları ve Güncel Sorunları
44 Reklam Hukuku ve Rekabet Hukuku İlişkisi
55 Aldatıcı Reklamlar – Örtülü Reklamlar
66 Karşılaştırmalı Reklamlar ve Diğer Reklam Türleri
77 Reklamların Hukuki Denetimi ve Sorunlar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
99 Reklam Hukukunda Telif Hakları
1010 Reklam Hukukunda Telif Hakları İhlalinden Doğan Davalar
1111 Tuzak Pazarlama Faaliyetleri
12Ara Sınav
1313 Tuzak Pazarlama Faaliyetleri ile Mücadele
1414 Tuzak Pazarlama Faaliyeti ve İlgili Hukuki Araçlar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım15
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)23
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok