Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Uygulamalarının Toplum ve Çevreye Etkileri/Kariyer Danışmanlığı | MEM1001 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Figen Kaya |
Dersi Veren(ler) | Figen Kaya |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı, metalürji ve malzeme mühendisliği uygulamalarının toplum ve çevre üzerine etkilerinin anlaşılması için sürdürülebilirlik kavramının öğrencilere aktarılmasıdır. Oluşturulacak içerikle mühendislik tasarımları ve uygulamalarının sürdürülebilir kalkınma hedeflerine uymasının önemi ile uyumun nasıl sağlanacağının tartışılması sağlanacaktır. Ayrıca, metalürji ve malzeme mühendisliğinde gerçekleştirilen çalışmalar, çalışma ortamı ve kariyer gelişimi ve yaşam boyu öğrenmenin mühendislikteki önemi konuları da öğrencilere aktarılacaktır. Bu nedenle, müfredatın zorunlu bir bileşenidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin temel içeriği; metalurji ve malzeme mühendisliğini tanıtmak, metalurji ve malzeme mühendisliği 4 temel konusu olan metaller, seramikler, polimerler ve kompozitler alanında kariyer planlama ve gelişiminin önemi becerilerinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Ayrıca mühendislikte yaşam boyu öğrenme önemi farkındalığı da ders kapsamındadır. Bunun yanı sıra, mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilincinin öğrencilere kazandırılması da dersin kapsamında bulunmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Metalurji ve malzeme mühendisliğinin çalışma alanı ve ilgili sektörlerde kariyer gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Yaşam boyu öğrenme ve gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi edinirler.
- Karmaşık mühendislik problemlerini BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını göz önüne alarak analiz edebilme becerisi edinirler.
- Temel ve mesleki etik değerler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - |
PÇ-22 | 5 | 5 | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | 5 | - |
PÇ-25 | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | 5 |
PÇ-28 | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metalurjik ve Malzeme Mühendisliğinde Kariyer Gelişimi,yaşam boyu öğrenmenin (LLL) önemi | The Science and Engineering of Materials, D.R.Askeland, P.P.Phule, Thomson, ISBN 978-0-412-39600-7, 2006 |
2 | Polimer ve Kompozitlerde Kariyer Gelişimi | The Science and Engineering of Materials, D.R.Askeland, P.P.Phule, Thomson, ISBN 978-0-412-39600-7, 2006 |
3 | Metal ve Seramiklerde Kariyer Gelişimi. | The Science and Engineering of Materials, D.R.Askeland, P.P.Phule, Thomson, ISBN 978-0-412-39600-7, 2006 |
4 | Sürdürülebilirlik- Tanımı- Sebepleri ve Konsepti. | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549, |
5 | Sosyal Sürdürülebilirlik; Etik ve Eşitlik | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549,8 |
6 | Çeşitlilik, Kimlik, Fırsat Eşitliği, Yaşam Standardı, Sağlık, | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549, |
7 | Çevresel sürdürülebilirlik | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549, |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Biyoçeşitliliğin korunması, Havanın, suyun, toprağın korunması vb. Çevresel tehlike yönetimi. | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549, |
10 | Gezegenin enerji ve madde döngülerinin sürdürülmesi, Tüm yaşam destek sistemlerinin sağlığı ve dayanıklılığı | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549,2016 |
11 | Ekonomik Sürdürülebilirlik, zenginliğin dağılımı, verimli üretim, araştırma ve geliştirmenin önemi | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549,2016 |
12 | Kaynak verimliliği, enerji tasarrufu, kirlilik düzenlemesi | Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development, Matthias Barth,Taylor & Francis Group, ISBN 9781138597549,2016 |
13 | Grup Sunumları | |
14 | Grup Sunumları | |
15 | Grup Sunumları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|