Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Disiplinli Tasarım Projesi | BLM4991 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Elif Karslıgil |
Dersi Veren(ler) | Oya Kalıpsız, Songül Varlı, Banu Diri, Gökhan Bilgin, M. Fatih Amasyalı, M. Elif Karslıgil, Oğuz Altun, Sırma Yavuz, Yunus Emre Selçuk, Göksel Biricik, M. Amaç Güvensan, Mehmet Sıddık Aktaş, Erkan Uslu, M. Utku Kalay, Ahmet Elbir, Hamza Osman İlhan, Ziya Cihan Tayşi, H.İrem Türkmen, Furkan Çakmak, Ali Can Karaca, Ayşe Öcal |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Takım Çalışması ve Etkili İletişim, Kavramsal Olarak Proje Yönetimi ve Mühendislik Tasarımı, Verilen bir Mühendislik Problemini Anlama ve Tanımlama, Sürekli Öğrenme Gereği ve Etik Kuralları Özümseme Becerilerini Geliştirme |
---|---|
Dersin İçeriği | Kavramsal Hazırlık Aşaması : Tasarım ve Proje Kavramı / Takım Çalışması ve Proje Yönetimi / Tasarımın Araç ve Yöntemleri / İstatistik ve Modelleme Yöntemleri / Çevresel ve Toplumsal Etkileşim / Esneklik ve Güvenilirlik / Kalite ve Standart Kavramları / Fiyat ve Mühendislik Ekonomisi / Etik Kural ve Kavramları / Raporlama ve Sunum Teknikleri / Raporlama ve Sunum Örnekleri Takım Proje Çalışması 1 : Proje Konularının Belirlenmesi / Proje Gruplarının Oluşturulması / Planlama ve İşbölümü / Kaynak Araştırması ve Literatür Taraması / Kaynakların Sınıflandırılması ve İncelenmesi / Kullanılacak Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi / Analiz ve Modelleme / Tasarım ve Doğrulama / Tedarik ve Uygulama / Deney ve Testler / Sonuçların Analiz ve Yorumu / Sorunların Tespit ve Çözümü / Kalite ve Fiyat Değerlendirmesi / Çevresel ve Toplumsal Değerlendirme / Raporlama ve Sunum |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fakültemizdeki farklı disiplinlerde eğitim alan öğrenciler çok disiplinli takımlarında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanırlar.
- Öğrenciler bu ders esnasında, proje önerisi hazırlama ve araştırma yapma hususlarında bilgi sahibi olurlar.
- Öğrenciler bu ders esnasında tasarım yapma, hazırlanan tasarımı benzetim programları ile test etme, uygulama, varsa aksaklıkları giderme ve tasarımı iyileştirme hususlarında bilgi sahibi olurlar.
- Öğrenciler sürekli öğrenme gereği duyar ve etik kuralları özümserler.
- Öğrenciler tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri irdelerler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Konularının Belirlenmesi | |
2 | Proje Gruplarının Oluşturulması | |
3 | Planlama ve İşbölümü | |
4 | Kaynak Araştırması ve Literatür Taraması / Kaynakların Sınıflandırılması ve İncelenmesi | |
5 | Kullanılacak Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi | |
6 | Analiz ve Modelleme | |
7 | Tasarım ve Doğrulama | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tedarik ve Uygulama | |
10 | Deney ve Testler | |
11 | Deney ve Testler | |
12 | Sonuçların Analiz ve Yorumu | |
13 | Sorunların Tespit ve Çözümü, Ara Sınav 2 | |
14 | Raporlama ve Sunum | |
15 | Konu Tekrarı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 14 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|