Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım Kültür Bağlam | MIM3531 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Senem Kaymaz Koca |
Dersi Veren(ler) | Senem Kaymaz Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari tasarım pratiğinin bağlam ve kültür ile ilişkisinin kavramsallaştırılmasını amaçlar. |
---|---|
Dersin İçeriği | Boşluğun Kavranışı; Bağlamsal Uygunluk; Kültürel Süreklilik; Ütopik Yaklaşımlar; Tarihi Çevrelerde Yapılan Tasarımlar; Soyut Kavrayışlar; Tasarlanmamış Çevrelerde Bağlam |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bağlam ve kültürün yorumlanmasının mimari tasarımda bir kavrayış olarak geliştirilmesini sağlamak
- Bağlam ve kültürün tasarım pratiği boyunca statik olmayan, ancak tarihsel ve sürekli olan bir anlayış olarak ele alınmasının gerekliliğini kavratmak
- Yerin biricikliğini ve içindeki bağlamın tasarlama pratiği sırasında açığa çıkarılması gereken bir olgu olduğunu kavratmak
- Tarihsel bir perspektif boyunca tasarım pratiğinin kültürün sürekliliğini sağlama konusundaki rolünü kavramak
- Boşluk, mekan ve yer kavramlarının tasarım tarihindeki ilişkisel dönüşümlerini kavramak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | 1 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin yürütülüş biçiminin tartışılması | |
2 | Mimari tasarlama pratiğinde boşluğun kavranışı, mekanın yaratılması, yerin hissedilmesi; Bağlamsal uygunluk ve kültürel süreklilik kavramlarının irdelenmesi | |
3 | Mimari tasarlama pratiği içinde kültür ve bağlamın yeri: Bağlam ve kültürün yorumlanmasının mimari tasarımda bir kavrayış olarak geliştirilmesi ve mimari tasarımın bağlamsal ve kültürel bir pratik olarak kavranması | |
4 | Mimari tasarım pratiğini etkileyen bilgi türleri: Doğal, yapay, kentsel, tarihsel, sosyal, ideolojik, ekonomik, teknolojik, yasal, küresel, bölgesel, yerel, coğrafi… Tasarım sürecinde bu bilgilerin ayrıştırılması | |
5 | Farklı kültürlerde ve bağlamlarda yer alan mimari tasarım yaklaşımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi | |
6 | Konu üzerine üretilen ütopik yaklaşımlar, manifestolar, kavramlar | |
7 | Eskiz çalışması/Tasarım pratiği: 1-[Ayrıştırma] Tasarım pratiğinde bağlamı oluşturan parçaların ayrıştırılması, çözümlenmesi, görünür hale getirilmesi 2-[Kavramsallaştırma] Tasarımı etkileyen kavramların diagramlaştırılması; Tasarıma dair bir/birkaç kavram haritasının çıkarılması 3-[Yeniden bir araya getirme] Bağlamı oluşturan parçaların –yeni tasarımla- biraraya getirilmesi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tasarım, kültür ve bağlam ilişkisinde ortaya çıkan yeni soyut kavrayışlar, sorunlar, potansiyeller | |
10 | Tasarım, kültür ve bağlam ilişkisinde ortaya çıkan yeni soyut kavrayışlar, sorunlar, potansiyeller | |
11 | Tasarlanmamış -veya kendiliğinden oluşmuş- çevrelerde bağlam ve kültürün irdelenmesi | |
12 | Öğrenci sunumları ve tartışma (1): Bir mimari projeyi içinde yer aldığı bağlamına ve kültürüne yaklaşımı bakımından irdeleme | |
13 | Öğrenci sunumları ve tartışma (2): Bir mimari projeyi içinde yer aldığı bağlamına ve kültürüne yaklaşımı bakımından irdeleme | |
14 | Öğrenci sunumları ve tartışma (3): Bir mimarın farklı projelerindeki tasarım yaklaşımlarında bağlam ve kültür kavrayışlarının sorgulanması | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 11 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|