Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mobil ProgramlamaMTM468136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüAydın Seçer
Dersi Veren(ler)Aydın Seçer
Asistan(lar)ıHandenur Esen
Dersin AmacıMobil programlama kavramlarını ve yöntemlerini öğrenerek, platformlar arası uygulama geliştirmeye yönelik beceriler kazandırmak.
Dersin İçeriğiGiriş ve Ders Tanıtımı: Cross-Platform Geliştirme Kavramı ve Örnekler, Native Geliştirme Kavramı ve Örnekler, Hybrid Geliştirme Kavramı ve Örnekler. OOP Kavramları: Sınıflar, Nesneler, Kalıtım, Polimorfizm, Soyutlama, Kapsülleme. Geliştirme Ortamları ve Çatılar ve Diğer Araçlar. Komponent ve Widget Türleri: Layoutlar, Buttonlar, TextViewlar, ImageViews, Switches Listeler ve İlgili Öğeler. Ekran Navigasyonu: Çeşitli Navigasyon Yöntemleri. Ağ İletişimi ve Veri Alışverişi: API, HTTP, JSON. Yerel Veritabanı Kullanımı ve Örnekler. Bulut Veritabanı Kavramı ve Uygulamaları. Gerçek Zamanlı Veritabanı Kavramı ve Uygulamaları. Animasyonlar ve Kullanıcı Etkileşimi: Gestures, Touch Events, Haptic Feedback. Durum Yönetimi ve Katmanlı Mimariler: MVC, MVP, MVVM. Mobil Cihaz Özellikleri: Sensörler, GPS, Donanıma Erişim, Çoklu Dil Desteği, Performans ve Optimizasyon, Uygulama Güvenliği, Test ve Debug, Yayınlama Süreci.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • "Mobile App Development with Ionic, React Native, and Flutter" - Paul Halliday (2021) Bu kitap, Cross-Platform, Native ve Hybrid geliştirme kavramlarını Ionic, React Native ve Flutter kullanarak ele alarak, başlangıçtan ileri seviyeye kadar bilgi ve beceriler sunar.
  • "Mastering Xamarin.Forms: Build Rich, Cross-Platform Native Mobile Apps with .NET and Visual Studio for Windows, Mac, and Linux" - Ed Snider (2020) Bu kitap, Xamarin.Forms kullanarak cross-platform mobil uygulamalar geliştirmeyi ve OOP kavramlarını, mobil bileşenler ve navigasyon yöntemlerini, veritabanı ve ağ iletişimi özelliklerini öğretir.
  • "Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide" - Bill Phillips, Chris Stewart, Kristin Marsicano (2021) Bu kitap, Android programlamaya odaklanarak, native geliştirme, OOP kavramları, UI bileşenleri, ekran navigasyonu, ağ iletişimi ve veritabanı yönetimi gibi konuları detaylı olarak ele alır.
  • Coursera: https://www.coursera.org
  • Pluralsight: https://www.pluralsight.com
  • Pluralsight: https://www.pluralsight.com
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Farklı mobil programlama türlerini (Cross-Platform, Native, Hybrid) kavramak ve örneklerle incelemek.
  2. OOP kavramlarını (sınıflar, nesneler, kalıtım, polimorfizm, soyutlama, kapsülleme) uygulamak.
  3. Mobil uygulama geliştirme ortamları, çatılar ve araçlarını kullanmak.
  4. Çeşitli komponent ve widget türlerini kullanarak arayüz tasarımı gerçekleştirmek.
  5. Mobil uygulamalar için ağ iletişimi, veri alışverişi ve veritabanı yönetimi sağlamak.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-11----
PÇ-2-2---
PÇ-3--3--
PÇ-4--33-
PÇ-5--2--
PÇ-6---4-
PÇ-7---3-
PÇ-8--4--
PÇ-9--3--
PÇ-10----2
PÇ-11----3
PÇ-12----2
PÇ-13----3
PÇ-141----
PÇ-15-1---
PÇ-16---1-
PÇ-17---2-
PÇ-18-1---
PÇ-193--2-
PÇ-20---3-
PÇ-21---1-
PÇ-221----
PÇ-231----
PÇ-24-1---
PÇ-25---1-
PÇ-26---2-
PÇ-271----
PÇ-28---1-
PÇ-29----3
PÇ-30-1---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Ders Tanıtımı: Cross-Platform Geliştirme Kavramı ve Örnekler, Native Geliştirme Kavramı ve Örnekler, Hybrid Geliştirme Kavramı ve Örnekler.Ders materyalleri
2OOP Kavramları: Sınıflar, Nesneler, Kalıtım, Polimorfizm, Soyutlama, Kapsülleme.Ders materyalleri
3OOP Kavramları: Sınıflar, Nesneler, Kalıtım, Polimorfizm, Soyutlama, Kapsülleme.Ders materyalleri
4Geliştirme Ortamları ve Çatılar ve Diğer Araçlar.Ders materyalleri
5Komponent ve Widget Türleri: Layoutlar, Buttonlar, TextViewlar, ImageViews, Switches Listeler ve İlgili Öğeler.Ders materyalleri
6Ekran Navigasyonu: Çeşitli Navigasyon Yöntemleri.Ders materyalleri
7Ağ İletişimi ve Veri Alışverişi: API, HTTP, JSON.Ders materyalleri
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Yerel Veritabanı Kullanımı ve Örnekler.Ders materyalleri
10Bulut Veritabanı Kavramı ve Uygulamaları.Ders materyalleri
11Gerçek Zamanlı Veritabanı Kavramı ve Uygulamaları.Ders materyalleri
12Animasyonlar ve Kullanıcı Etkileşimi: Gestures, Touch Events, Haptic Feedback.Ders materyalleri
13Durum Yönetimi ve Katmanlı Mimariler: MVC, MVP, MVVM.Ders materyalleri
14Mobil Cihaz Özellikleri: Sensörler, GPS, Donanıma Erişim, Çoklu Dil Desteği, Performans ve Optimizasyon, Uygulama Güvenliği, Test ve Debug, Yayınlama Süreci.Ders materyalleri
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım110
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması136
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok