Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Sistemlerin Modellenmesi | KOM3540 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şeref Naci Engin |
Dersi Veren(ler) | Kamuran A. KADIPAŞAOĞLU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İnsan vücudunun fizyolojik sistemlerinin yapısını / işlevini anlamak ve dinamiklerini analiz etmek için matematiksel modeller geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Vücudun temel biyolojik kavramları. İnsan vücudunun yapısının (anatomi) ve fonksiyonunun (fizyolojisi) sistem analizi. Hücre zarı ve sinir, kas-iskelet sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi ve böbrek sistemlerinin matematiksel modellenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler molekülerden hücrelere, dokulara, organlara ve sistemlere doğru ilerleyen genel yapısal (anatomik) hiyerarşiyi anlarlar,
- Öğrenciler insan vücudundaki ana sistemlerin fizyolojisini öğrenirler,
- Öğrenciler fizyolojik sistemlerin homestaz üzerindeki rollerini anlarlar,
- Öğrenciler temel elektrik ve kimyasal iletim mekanizmalarının doğasını ve dinamiklerini tanırlar,
- Öğrenciler modellenecek fizyolojik sistemin çevresel girdi (ler), sistemik bileşenleri ve durum değişkenlerini temsil eden diferansiyel denklemleri oluşturabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vücut Yapı Taşlarını, Hücre Zarını, Trans-membran Potansiyelini Anlama | Ders Kitapları - Ders Notları |
2 | Hücre Zarını Modelleme, Hudgkin-Huxley Modeli | Ders Kitapları - Ders Notları |
3 | Sinir Dokusu / Sistemine Genel Bakış, Kasın Modellenmesi-I, Kasın Modellenmesi-II: Seri Elemanlar | Ders Kitapları - Ders Notları |
4 | Kasın Modellenmesi-III: Aktif Durum, Kasın Modellenmesi-IV: En Genel Kas Denklemi | Ders Kitapları - Ders Notları |
5 | Kasın Modellenmesi - V: Hill Denklemi, Kasın Modellenmesi-VII, Kasın Modellenmesi-VII: Refleks Mekanizmaları | Ders Kitapları - Ders Notları |
6 | Kardiyovasküler Sistem: Giriş, Kardiyovasküler Sistem-I: Fizyoloji, Wiggers Diyagramı | Ders Kitapları - Ders Notları |
7 | Kardiyovasküler Sistem-II: Fizyoloji, Basınç-Hacim Diyagramı, Kardiyak Performans Hesaplamaları, Kardiyak Debi-Venöz Geri Dönüş Dengesi | Ders Kitapları - Ders Notları |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kardiyovasküler Sistem-III: Kalbin Mekanik Özellikleri, Kardiyak Kasılmaları | Ders Kitapları - Ders Notları |
10 | Windkessel Sistem Modellemesi | Ders Kitapları - Ders Notları |
11 | Optimal Kontrol Teorisi-1: Giriş, Varyasyon Hesabı, Doğada optimal neler vardır ? | Ders Kitapları - Ders Notları |
12 | Statik Optimizasyon, Euler-Lagrange Denklemleri, Kısıtlı Optimizasyon | Ders Kitapları - Ders Notları |
13 | Dinamik Optimizasyon, İleri Euler-Lagrange Denklemleri, Durum-Uzay Analizi | Ders Kitapları - Ders Notları |
14 | Varyasyonlar Hesabı, Pontryagin Maksimum Prensibi, Sol ventrikül (LV) çalışmasını en aza indirmek için Lagrange Çarpanları, LV çalışmasını en aza indirmek için Pontryagin Maksimum Prensibi | Ders Kitapları - Ders Notları |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|