Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Haberleşme Laboratuvarı | EHM3152 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
Önkoşullar | EHM3131 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ahmet Serbes |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Serbes |
Asistan(lar)ı | Yasin Yıldırım, Emir ASLANDOĞAN |
Dersin Amacı | The aim of this course is to teach students how and how to solve communication problems that students will encounter in business life and how to measure the performance of a communication system. |
---|---|
Dersin İçeriği | MATLAB programme setup information, Experiment 1: Introduction to MATLAB (Group Study), Experiment 2: Fourier transform (Group Study), Experiment 3: Digital Filters (Group Study), Experiment 4: Amplitude modulation and demodulation (Group Study), Experiment 5: Frequency modulation and demodulation (Group Study), Experiment 6: Sampling (Experiment Design), Experiment 7: Pulse code modulation (Single Study), Experiment 8: Amplitude shift keying (Single Study), Experiment 9: Phase shift keying (Single Study), Experiment 10: Frequency shift keying (Single Study). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler etkin rapor yazma becerisi kazanmalıdır.
- Öğrenciler yazılı raporları anlayabilmelidir.
- Öğrenciler karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi kazanmalıdır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için sonuçları yorumlama becerisi kazanmalıdır.
- Öğrenciler bireysel çalışma becerisi kazanmalıdır.
- Öğrenciler disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanmalıdır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deney 1: MATLAB'a Giriş (Temel Fonksiyonların Kullanımı ve Haberleşme Uygulamaları) | Deney Föyü |
2 | Deney 2: İşaretlerin Frekans Analizi (Fourier Dönüşümü) | Deney Föyü |
3 | Deney 3: Sayısal Filtreler (FIR, IIR) | Deney Föyü |
4 | Deney 4: Genlik Modülasyonu (AM) | Deney Föyü |
5 | Deney 5 : Frekans Modülasyonu (FM) | Deney Föyü |
6 | Deney 6: Darbe Kod Modülasyonu (PCM) | Deney Föyü |
7 | Deney 7 : Genlik Kaydırmalı Anahtarlama (ASK) | Deney Föyü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Deney 8: Frekans Kaydırmalı Anahtarlama (FSK) | Deney Föyü |
10 | Deney 9: Faz Kaydırmalı Anahtarlama (PSK) | Deney Föyü |
11 | Yazılım Tabanlı Radyo Uygulamaları | Deney Föyü |
12 | Yazılım Tabanlı Radyo Uygulamaları | Deney Föyü |
13 | Proje Sunumları | Makaleler |
14 | Proje Sunumları | Makaleler |
15 | Mazeret Deneyleri | Deney Föyü |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | 11 | 40 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | 9 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | |
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|