Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | KMM4000 | 4 | 8 | 0 | 8 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emek Derun |
Dersi Veren(ler) | Mualla Öner, Belma Kın Özbek, Hasan Sadıkoğlu, Mesut Akgün, Jale Gülen, Emel Akyol, Dilek Kılıç, Burcu Çorbacıoğlu, Sennur Deniz, Emek Derun, İbrahim Doymaz, Osman İsmail, Yasemen Kalpaklı, Seyfullah Keyf, İnci Salt, Yavuz Salt, Nurcan Tuğrul, İlknur Küçük, Dilek Duranoğlu Dinçer, Elçin Demirhan Yılmaz, Nil Acaralı, Aysel Kantürk Figen, Azmi Seyhun Kıpçak, Halit Eren Figen, Ekin Yıldırım Kıpçak, Müge Sarı Yılmaz, Semra Kırboğa Okumuş, H. İrem Özgündüz, Abdullah Bilal Öztürk |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Seçilen konuda bilgi toplayabilme, bu bilgileri değerlendirebilme becerisi kazandırmak; Öğrencilerin, kazanmış oldukları mühendislik bilgilerini araştırma ve uygulama alanlarında etkin bir şekilde kullanabilme becerisini kazandırmak; Kimya mühendisliği ile ilgili sorunları saptayabilme ve çözebilme becerisi kazandırmak; Kendisini açık ve öz bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisi kazandırmak; Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri konusu ile ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bir danışman öğretim elemanının gözetiminde araştırma, geliştirme, proje çalışması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler istenilen bilgiye doğru ve hızlı ulaşabilme becerisi kazanacaklardır.
- Öğrenciler bilgiyi doğru bir şekilde kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler mühendislik problemlerini tanımlayıp çözebileceklerdir.
- Öğrenciler yazılı ve sözlü iletişim kurabileceklerdir.
- Öğrenciler bilim ve teknolojideki ilerlemeleri izleyerek kendini yenileme ve geliştirme becerisi kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 4 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | 4 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | 4 | - | - | - |
PÇ-9 | - | 4 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | 4 | - | - |
PÇ-13 | - | - | 4 | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | 4 | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | 4 | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | 4 |
PÇ-23 | - | - | - | - | 4 |
PÇ-24 | - | 5 | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
2 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
3 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
4 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
5 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
6 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
7 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
10 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
11 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
12 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
13 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
14 | Bitirme tezini literatür derlemesi, bilgisayar destekli tasarım ya da deneysel çalışma şeklinde gerçekleştirecek olan öğrencilerin çalışmalarını yapmaları. | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|