Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Tarihi 1 | FVP3131 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu BÖCEKLER |
Dersi Veren(ler) | Burcu BÖCEKLER |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Rönesans’tan 19. yüzyıla kadar olan kimyasal ve optik gelişmeleri incelemek, fotoğrafın icadını hazırlayan süreçleri öğretmek. 1827’den 19.yüzyıl sonuna kadar olan fotoğrafçıları, eğilimleri, teknik gelişmeleri incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Uygarlığın Gelişimi / Teknoloji, Sosyal Yaşam ve Sanat / 16 ve 17.yüzyıllarda Resimde Optik Görüntü / Fotoğrafın Bulunuşunu Hazırlayan Teknik ve Sosyal Etkenler / Fotoğrafın Başlangıcı / İlk Fotoğrafçılar / Fotoğrafın Teknik Gelişimi: Metal, Cam, Kağıt ve Film Üzerine Fotoğraf // Fotoğrafta Portre / Yüksek Sanat Dönemi / Gezi ve Keşiflerde Fotoğraf / Arkeoloji Fotoğrafı/Hareketin Fotoğraflanması / Sosyal Belge / Osmanlı’da Fotoğraf/Enstantane Fotoğraf/ Kodak |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fotoğraf tarihindeki fotoğrafçılar hakkında bilgi edinir.
- Fotoğraf tarihi hakkında genel bilgi edinir.
- Fotoğraf tarihindeki fotoğrafçıların çalışmalarından ilham alarak kişisel çalışmaları için yararlanır.
- Fotoğraf tarihi alanında kütüphane araştırması yapmayı öğrenir.
- Fotoğraf tarihi alanında bilimsel sunum yapmayı öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş : Fotoğrafın Kökenleri | |
2 | Joseph Nicéphore Niépce ve Fotoğrafın İcadı | |
3 | Louis-Jacques-Mandé Daguerre: Dagerotip | |
4 | William Henry Fox Talbot: Kalotip | |
5 | Frederick Scott Archer :Yaş Kolodyon Dönemi | |
6 | Portre Fotoğrafçılığının Gelişimi: André Adolphe-Eugène Disdéri ve Nadar (Gaspard-Félix Tournachon) | |
7 | İngiliz Romantik Fotoğrafı: High Art Dönemi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kültürel Miras ve Fotoğraf: Arkeoloji Fotoğrafı | |
10 | Osmanlı İmparatorluğu’nda Fotoğrafçılık | |
11 | Osmanlı İmparatorluğu’nda Fotoğrafçılık | |
12 | Kodak ve Enstantane Fotoğrafın Keşfi | |
13 | Eadweard Muybridge : Hareket Analizi | |
14 | Günümüz Fotoğraf Sanatında Bir İlham Kaynağı Olarak 19. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi-Örneklerin İncelenmesi | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|