Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Metin Hazırlama | TEB5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Talat Aytan |
Dersi Veren(ler) | Bayram Baş, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Talat Aytan, Ali Fuat Arıcı, Neslihan Karakuş, Hasan Mesut Meral, Hayrullah Kahya |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Güzel yazı yazma yeteneği kazandırmayı amaçlar. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkili iletişimde yazının önemini kavrar.
- Estetik duyarlılık kazanır.
- Düzgün ve okunaklı yazmayı öğrenir.
- Güzel yazı yöntem ve tekniklerini kullanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazı kavramı ve yazının gündelik yaşamda önemi | |
2 | Güzel yazma yöntem ve teknikleri | |
3 | Büyük ve küçük temel harfler | |
4 | Eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri | |
5 | Bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri | |
6 | Büyük ve temel harflarle bitişik, dik ve eğik el yazısı | |
7 | Dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tarihimizde kullanılan alfabelere genel bir bakış | |
10 | Geleneksel Türk el sanatlarından hat örneklerine bakış | |
11 | Bilgisayar destekli eğlenceli harf çizimleri | |
12 | Renkli kalemlerle yazı çalışmaları | |
13 | Bitişik eğik el yazısıyla metin oluşturma çalışmaları | |
14 | Bitişik eğik el yazısıyla oluşturulmuş metinleri inceleme. | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|