Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
1950 Sonrası Türk Şiiri I: İkinci Yeni Şiiri | TDE6124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Melek Özyetgin |
Dersi Veren(ler) | Nihayet Arslan, Ali Yıldız, Didem Ardali Büyükarman |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | İkinci Yeni şiirini hazırlayan sosyal gelişmeler hakkında bilgiler sunmak, Ece Ayhan, İlhan Berk, Sezai Karakoç, Turgut Uyar, Edip Cansever, Cemal Süreya şiirlerini incelemek, İkinci Yeni şiirinin 1980 sonrası Türk şiirine etkisini incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1950 sonrasında Türkiye'de sosyal değişmeler çevresinde Türk şiirinin gelişimini incelemek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk şiirinin 1950 sonrasında geçirdiği değişimin nedenlerini öğrenir.
- İkinci Yeni şairlerinin şiirlerinin ortak özelliklerini öğrenir.
- İkinci Yeni şiirinin günümüze kadar elen etkisinin nedenlerini öğrenir.
- İkinci Yeni şairleri Ece Ayhan, llhan Berk ve Sezai Karakoç hakkında bilgi sahibi olur.
- İkinci Yeni şiirinin genel özelliklerini öğrenerek diğer üsluptaki şairlerle kıyaslayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkinci Yeni Şiirini hazırlayan sosyal gelişmeler | Verilen makale ve kitapların okunması |
2 | İkinci Yeni Şiirinin Pazar Postası çevresinde ortaya çıkışı | Verilen makale ve kitapların okunması |
3 | Ece Ayhan'ın Şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
4 | İlhan Berk'in Şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
5 | Sezai Karakoç'un Şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
6 | Turgut Uyar'ın Şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
7 | Edip Cansever'in Şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Oktay Rıfat'ın İkinci Yeni tarzındaki şiirleri | |
10 | Oktay Rıfat'ın İkinci Yeni tarzındaki şiirleri | Verilen makale ve kitapların okunması |
11 | Melih Cevdet Anday'ın İkinci Yeni tarzındaki şiirleri | Verilen makale ve kitapların okunması |
12 | İkinci Yeni şiirinde imgelerin kullanımı | Verilen makale ve kitapların okunması |
13 | İkinci Yeni şiirinde dilin kullanımı | Verilen makale ve kitapların okunması |
14 | Genel değerlendirme | Verilen makale ve kitapların okunması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|