Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk Döneminde Farklı YaklaşımlarOKL510237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüRemziye Ceylan
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDünyada uygulanan farklı okulöncesi eğitim yaklaşımlarının incelenmesi, Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması ve tartışılan her yaklaşım için en uygun özelliklerin saptanması.
Dersin İçeriğiTürkiye’de ve dünyada okulöncesi eğitimin durumu, , okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Program, Regio Emilia, Ev Okulları , Waldorf yaklaşımı, Açık Eğitim, Bank Street, Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı, Çoklu Zeka, vb.)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Temel, Z.F., Fazlıoğlu, Y., Seçer, Z., Koçer, H., Arıkan, A., Öztürk, Y., Kartal, H., Kıldan, A.O., Şahin, S., Yaşar, M., Şahin, F., Yılmaz, A., Kurtulmuş, Z., Toran, M. (2012). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar (Ed. Z. Fulya Temel) Vize Basın Yayın. Ankara.
  • Temel, Z.F. ve dig. ( 2003) Proje Yaklasımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları. Istanbul Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. 2003. Edit. Müzeyyen Sevinç.,Morpa Yayınları, İstanbul.
  • Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. 2003. Edit. Müzeyyen Sevinç.,Morpa Yayınları, İstanbul.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okul öncesi eğitim modellerini bilir.
  2. Öğrenciler Türkiye’de okul öncesi eğitimin durumunu bilir.
  3. Öğrenciler, Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımlarını bilir.
  4. Öğrenciler, okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırabilir.
  5. Öğrenciler, farklı yaklaşımlara uygun planlamalar yapabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Okul öncesi eğitimin Türkiye’deki durumuİlgili kaynak
2Okul öncesi eğitim modelleriİlgili kaynak
3Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımlarıİlgili kaynak
4Proje Yaklaşımı İlgili kaynak
5Reggio Emilia Yaklaşımıİlgili kaynak
6Montessori Yaklaşımıİlgili kaynak
7Waldorf Okulları İlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Steiner Yaklaşımıİlgili kaynak
10High Scope Yaklaşımıİlgili kaynak
11Ev Okulları, Açık Eğitim Yaklaşımıİlgili kaynak
12Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımıİlgili kaynak
13Bank Street Yaklaşımıİlgili kaynak
14Her bir yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılmasıİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri215
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer215
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok