Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Konstrüksiyonda Hasar Türleri | MAK5415 | 0 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD Konstrüksiyon Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet BOZCA |
Dersi Veren(ler) | Mehmet BOZCA |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Makina konstrüksiyonunda karşılaşılan hasar türlerinin sistematik olarak incelenmesi ve Makine elemanlarının özel durumları için her bir hasar türünün ortaya çıkış biçiminin ve hasarın oluşmaması için alınabilecek önlemlerin tasarım aşamasında nasıl gerçekleştirileceğinin anlatılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | HASAR TEORİLERİ: Maksimum Normal Gerilme Teorisi, Maksimum Kayma Gerilmesi Teorisi, Maksimum Şekil Değiştirme Enerjisi Teorisi, Düzeltilmiş Mohr Teorisi,Hasar Teorilerinin Seçimi, Emniyet Katsayıları. YORULMA: Yorulma Dayanımına Yüzeyin ve Boyutun Etkisi , Yorulma Dayanımına Ortalama Gerilmenin Etkisi, Gerilme Yığılmasının Yorulma Zorlamasına Etkisi, Gerilme Yığılması ve Ortalama ve Değişken Yüklemenin Etkisi, Yüzey İşlemlerinin Yorulma Dayanımına Etkisi, Yorulma Tasarımı için genel yaklaşım, Yorulma Hasarı için Emniyet Katsayıları. KOROZYON HASARI: Korozyon ve Statik Gerilme, Korozyon ve Değişken Gerilme, Korozyon Kontrolu için Tasarım. AŞINMA HASARI: Yüzey geometrisi, Sürtünme, Adhesive Aşınma, Abrasive Aşınma, Fretting Aşınması, Aşınma için Analitik Yaklaşım. YÜZEY TEMASI HASARLARI; Yüzey Teması Gerilmesi-Hertz Gerilmesi, Dinamik Temas Gerilmesi, Yüzey Yorulma Hasar Modelleri-Pitting hasarı vs., Yüzey Hasarını Önleyici Tasarım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Hasar teorileri öğretilmiş dlacaktır.
- Yorulma öğretilmiş olacaktır.
- Korozyon hasarı öğretilmiş olacaktır.
- Aşınma hasarı öğretilmiş olacaktır.
- Yüzey teması hasarları öğretilmiş olacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hasar türleri | |
2 | Gerilme ve şekil değiştirme | |
3 | Statik hasar teorileri | |
4 | Statik hasar teorileri | |
5 | Yorulma hasar teorileri | |
6 | Yorulma hasar teorileri | |
7 | Yorulma hasar teorileri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yüzey teması hasarları | |
10 | Yüzey teması hasarları | |
11 | Korozyon hasarı | |
12 | Korozyon hasarı | |
13 | Aşınma hasarı | |
14 | Aşınma hasarı | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 12 | 10 |
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 12 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 12 | 2 | |
Projeler | 3 | 7 | |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|