Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması 2 | BTO4302 | 5 | 10 | 2 | 6 | 0 |
Önkoşullar | BTO4301 Öğretmenlik Uygulaması 1 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selda Kayak |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert, M. Betül Yılmaz, Mehmet Fatih Erkoç, Selda Kayak, Beyza Bayrak, Tuba Uğraş, İsmail Tonbuloğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: B1. Eğitim Öğretimi Planlama:Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme:Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ: 4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği: 3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde uygulama, ödev ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Uygulama okulunda değişik sınıflarda stajyer öğretmenlik yapar.
- Kendi alanının ders programını analiz eder.
- Ders kitaplarını değerlendirir.
- Sınıf ortamındaki sınıf yönetimini, öğretimin planlanmasını ve uygulanmasını açıklar.
- Ölçme ve değerlendirme yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | NA |
2 | Ders ile ilgili hazırlık | Kitap okuma |
3 | Ders ile ilgili hazırlık | Kitap okuma |
4 | Okul ziyareti (Okulu tanıma, Okulda uyulacak kuralları öğrenme, Uygulama öğretmeni ile tanışma) | Kitap okuma |
5 | Okul ziyareti (Uygulama yapılacak sınıfları belirleme, Derse giriş çıkış saatlerini öğrenme, Uygulama yapılacak sınıfları tanıma) | Kitap okuma |
6 | Plan hazırlama | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
7 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
10 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
11 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
12 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
13 | Ders anlatma | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programından yararlanma |
14 | Sunum yapma ve genel değerlendirme | sunum hazırlığı |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 13 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|