Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri İngilizce I | MDB1031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | Serap Kartal Yaylı, Burcu Kayarkaya, Cemile Güler |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | • Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencilerin yüksek öğrenim hayatlarında ve ilerideki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencileri, not alma ve kendi cümleleriyle ifade etme yöntemlerini kullanarak verilen bir metnin iyi organize edilmiş bir özetini yazmaya teşvik etmek |
---|---|
Dersin İçeriği | • Okuma stratejileri • Not alma, kendi cümleleriyle ifade etme, özet çıkarma teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir metni okuyup ana fikrini saptayabilme
- Bir metni temel noktalarıyla özetleyebilme
- Okudukları metinlerdeki nesnel gerçekliklere dayanan bilgilerle kişisel fikir içeren bilgileri ayırt edebilme ve bunlar arasındaki ilişkileri fark edebilme
- Okuma parçasından aradıkları bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenerek metne ilişkin çıkarımda bulunabilme
- Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course & Introduction Unit | |
2 | Chapter 1, Unit 1: Rockstar Problems | |
3 | Chapter 1, Unit 2: Six Core Benefits of Personal Development (Vocabulary & Reading) | |
4 | Chapter 1, Unit 2: Six Core Benefits of Personal Development (Language Practice & Writing: Exercises on Paraphrasing) | |
5 | Chapter 2, Unit 1: Is Streaming Killing the Cinema Industry? | |
6 | Chapter 2, Unit 2: Dystopia (Reading & Vocabulary) | |
7 | Chapter 2, Unit 2: Dystopia (Language Practice & Writing: Summarizing Input) & Catch-up | -- |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Chapter 3, Unit 1: How does PubG affect your life in real? (Reading & Vocabulary) | |
10 | Chapter 3, Unit 1: How does PubG affect your life in real? (Language Study & Writing & Feedback) | -- |
11 | Chapter 3, Unit 2: Can Playing Video Games Get You a Better Job? (Reading & Vocabulary) | |
12 | Chapter 3, Unit 2: Can Playing Video Games Get You a Better Job? (Language Practice & Writing) & (2ndMidterm Assignment) | |
13 | Summary Writing & feedback | -- |
14 | Catch-up & Revision | -- |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|