Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modern Felsefe | 0215001* | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı modern felsefeyi yakından tanımaktır. Bacon, Hobbes, Leibniz, Spinoza gibi modern dönem filozoflarının temel eserlerindeki teorilerin derin incelemelerinin yapılması, ve bu teorilerin çağdaş dönem felsefesine nasıl aktarıldığı da incelenecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Modern felsefenin özellikleri. Bacon’un bilgi anlayışı, gelenek eleştirisi ve yöntem anlayışı. Hobbes’un varlık anlayışı ve bilgi görüşü. Avrupa rasyonalizmi ve Descartes. Leibniz’in bilgi teorisi ve Monadoloji’si. Spinoza’nın varlık ve bilgi görüşü. Panteizm. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel ve analitik düşünceyi geliştirmek
- Modern felsefenin temel sorunlarını kavrama.
- Bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme yeteneği elde etme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern felsefeye giriş | |
2 | Bacon'ın bilgi anlayışı | |
3 | Bacon'ın gelenek eleştirisi | |
4 | Bacon'ın yöntem anlayışı | |
5 | Hobbes'un bilgi anlayışı | |
6 | Hobbes'un siyaset anlayışı | |
7 | I. Vize | |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Avrupa rasyonalizmi: Descartes II | |
10 | Leibniz'in bilgi teorisi | |
11 | Leibniz'in Monadoloji'si | |
12 | II. Vize | |
13 | Spinoza'nın ahlak anlayışı | |
14 | Spinoza'nın töz anlayışı | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|