Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması (MT7) | MIM4000 | 4 | 10 | 0 | 6 | 0 |
Önkoşullar | MIM4011 Mimari Tasarım 6 |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çiğdem Polatoğlu |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu, Candan Çınar Çıtak, Tülin Görgülü, Ayfer Aytuğ, Ayşen Ciravoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimarlık Bölümü tam zamanlı en az iki öğretim üyesi ile en az üç ilgili uzmandan oluşan danışmanların yürütücülüğünde mimarlık öğrencilerinin mesleki yeterliliğinin ve tasarım bilgi ve becerisinin sınanması |
---|---|
Dersin İçeriği | Kent Bütünü İçinde Yapılı Ve Doğal Çevre Bileşenlerinin Analizi Ve Değerlendirilmesi; Çok Fonksiyonlu Yapı Programının Gerektirdiği İşlevsel Kurgunun Oluşturulması; Kapsayıcı Tasarım Bileşenlerinin Proje Bağlamında Ele Alınması; Sürdürülebilir Tasarım Parametreleri ve Çevresel Sistemlerin Proje Kurgusunda Değerlendirilmesi; Yapı Programının Gerektirdiği Taşıyıcı Sistem, Yapı Elemanları ve Yapı Malzemelerinin Tasarlanarak Detaylandırılması, Yaşam Güvenliği ve Erişilebilirlik ile İlgili Tüm Yönetmeliklerin Dikkate Alınması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Verilen mimari tasarım konusu üzerinde tasarım becerisini gösterir.
- Mimari bir proje için kapsamlı bir program hazırlar.
- Verilen bir tasarım konusunu teknik belgeleme, araştırma becerileri, düzenleme sistemleri, tarihsel gelenekler ve küresel kültür, erişilebilirlik, sürdürülebilirlik, alan tasarımı, yaşam güvenliği, çevresel sistemler, strüktürel sistemler bağlamında kapsamlı bir biçimde ele alır.
- Verilen tasarım konusu üzerinde geliştirilen projeyi ileri sunum teknikleri ile sunar ve ifade eder.
- Verilen tasarım konusu üzerinde yenilikçi tasarım kararları alır ve uygun teknolojik çözümleri arar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | |
2 | Alan Gezisi | |
3 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları | |
4 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları | |
5 | Ön değerlendirme | |
6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
7 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eskiz Sınavı | NA |
10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
11 | Seminer sunumu, Atölye çalışması | |
12 | 2. Ara Değerlendirme | |
13 | Atölye çalışması | |
14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|