Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım 5 | MIM3012 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | MIM3011 Mimari Tasarım 4 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Candan Çınar Çıtak |
Dersi Veren(ler) | Güven Şener, Almula Köksal Işıkkaya, Candan Çınar Çıtak, Füsun Çizmeci, Serhat Başdoğan, Tuğçe Şimşekalp Ercan, İlkim Markoç |
Asistan(lar)ı | Mehmet Yavuzhan Erpay |
Dersin Amacı | Dersin içeriğinde sorun edinilen tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mimari bir gramer içerisinde çözümleme becerisini geliştirme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mimari Tasarımın Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerini İnceleme; Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerine Sistematik Olarak Yaklaşmanın Yöntemlerini Geliştirme; Norm ve Standart Oluşturma; Normlar ve Standartlar Üzerinde İşlem Yapma, Problemin Ekonomik ve Teknik, Kültürel ve Ontolojik Boyutlarını Değerlendirme; Üretim Teknikleri; Yapı Malzemeleri ve Niceliklerini Ele Alma; Yaşama Biçimleri ve Alışkanlıklarını İnceleme; Varoluş, Bellek Gibi Konuları Ele Alma; Kent İçindeki Çöküntü Alanlarını Sıhhileştirme Yaklaşımlarını Değerlendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Var Olan Bir Çevreye Ait Kentsel ve Mimari Verileri Okuyabilmek, Algılayabilmek Bunlar Arasında Bağlam (Senaryo/ Konsept) Geliştirerek Konut Yerleşimi Tasarlama Becerisi.
- Yerleşime Ait Üst Ölçekte Verilmiş Kararları Mimari Ölçeğe İndirgeyebilme Becerisi.
- Tekrar, Çoğaltma, Çeşitlendirme Problemlerini Mekânsal, Strüktürel, Yapısal Konulardaki İlgili Yönetmelik (İmar, Yangın, Deprem, Otopark) Kapsamında Çözümleme Becerisi.
- Mimari Fikrin Grafiksel Anlatımında Teknik Yeterliliğin Kazanılmasının Yanı Sıra Konuya Özgü Programın Geliştirebilme Becerisi.
- Alanın Arazi Yapısı, Bitki Örtüsü, Su Kaynakları Gibi Fiziksel Özelliklerini İçeren 2 ve 3 Boyutlu İfade Tekniklerinin Geliştirilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya ilişkin seminer | NA |
2 | Çalışma gruplarının belirlenmesi, Genel Açıklama, Arazi Gezisi | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Arazi maketinin yapılması. |
3 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
4 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
5 | Yer’e ilişkin seminer | NA |
6 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 |
7 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
10 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
11 | Yönetmeliklere ilişkin seminer | NA |
12 | 2. Ara Jüri Değerlendirmesi, konu tekrarı | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
13 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/50 sistem detayı tasarımı. |
14 | Sunum tekniklerine ilişkin seminer | NA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 31 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|