Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım 2 | MIM2011 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | MIM1012 Mimari Tasarım 1 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Erkan Avlar |
Dersi Veren(ler) | Erkan Avlar, Zafer Akdemir, Sevgül Limoncu, Gökçe Tuna Taygun, Dilek Ekşi Akbulut |
Asistan(lar)ı | Seda Serbest Yenidünya |
Dersin Amacı | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme, var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okunabilmesi ve sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü ile birlikte öneri ihtiyaç programının yorumlanması dersin amacını oluşturmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa sahip katlı bir yapının tasarımı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi
- Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi
- Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi
- Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme
- Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma gruplarının belirlenmesi-Genel açıklama | NA |
2 | Arsa ve konu seçimine yönelik çalışmalar | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
3 | Çevresel etmenlerin incelenmesi, Kullanıcı gereksinmelerinin, belirlenen işlevsel ve mekânsal analizlerinin yapılması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
4 | Ön tasar için çıkarımlar | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
5 | Ön tasar çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
6 | Ön tasar çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
7 | Ön tasar çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Uygulama tasarı çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
10 | Uygulama tasarı çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
11 | Uygulama tasarı çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
12 | Uygulama tasarı çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
13 | 2. JÜRİ / ÖN TASAR DEĞERLENDİRMESİ ve Uygulama tasarı çalışmaları | NA |
14 | Uygulama tasarı çalışmaları | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
15 | Uygulama projesine hazırlık: 1/50 kat planları ve 1 kesit | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 10 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 8 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 12 | 4 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 10 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|