Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Öğretiminde Edebi Metinler | ING3432 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Edebi metinlerin yabancı dil sınıflarında özgün materyal olarak kullanım ilkelerini tanıtmak; iletişimsel yetinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerde edebi metinlerin kullanımına yönelik uygulamalar yaptırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen şiir ve tiyatro oyunu örneklerinin analizi ve bu iki türü diğer edebî türlerden ayıran özellikler; edebî metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; şiir ve tiyatro oyunu kullanımı ve kültürel ögelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmis; kültürel kurumlar; mecazi/çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Olu |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanıyabilirler; özgün dil kullanımına aşina olabilirler.
- Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri inceleyebilirler.
- Öğrenciler, romanda yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışabilirler.
- Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirebilirler.
- Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluştururlar ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlayabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | 3 |
PÇ-2 | - | - | - | 3 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | 1 | 2 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | 2 | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 1 | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 2 | 2 | - | - |
PÇ-9 | 3 | - | 4 | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | |
2 | Şiir ve dil kullanımı | Eser analizi |
3 | Şiir ve dil kullanımı | Eser analizi |
4 | Tiyatro oyunu metinsel özellikleri | Eser analizi |
5 | Tiyatro oyunu metinsel özellikleri | Eser analizi |
6 | Dil sınıflarında şiir ve tiyatro oyunu kullanımı | İlgili bölüm |
7 | Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları | İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Etkinliklere dayalı sunumlar | Edebiyat kitabı, roman |
10 | Materyal seçimi ve değerlendirme | İlgili bölüm |
11 | Ders planlama: şiir ve tiyatro oyunu | İlgili bölüm |
12 | Ders planlama: şiir ve tiyatro oyunu | Akran öğretimi |
13 | Ders planlama: şiir ve tiyatro oyunu | Akran öğretimi |
14 | Ders planlama: şiir ve tiyatro oyunu | Akran öğretimi |
15 | Sunumlar- Ders Planları | Edebiyat kitabı, roman |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|