Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Grupla Psikolojik Danışma | PDR3232 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin DENİZ |
Dersi Veren(ler) | M. Engin DENİZ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere grupla psikolojik danışma hakkında teorik bilgi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Grupla psikolojik danışma, grupla psikolojik danışmanın ilkeleri ve teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: 1. Ön görüşmelere göre grubu oluşturarak grupla psikolojik danışma süreci kuralları, karşılıklı yükümlülükleri içeren bilgilendirilmiş onam/onay formunu grup üyelerine/velilerine/sorumlu kişilere imzalatır. 2. Grupla psikolojik danışma oturumlarını, terapötik beceriler ile liderlik becerilerini kullanarak yürütür. 3. Grupla psikolojik danışma sürecini, grup evreleri çerçevesine uygun alıştırmalar ve teknikler uygulayarak yürütür. 4. Psikolojik danışma süreci sonunda grubun amaçlarına ulaşma düzeyini, grup üyeleriyle birlikte değerlendirir. 5. Grupla psikolojik danışma sürecini uygun şekilde sonlandırır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi, grup uygulamaları gibi yöntem ve teknikler uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini sıralar.
- Öğrenciler bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar.
- Öğrenciler grupla psikolojik danışmada dikkate alınması gereken faktörleri, avantajları ve sınırlılıklarını tanır.
- Öğrenciler grup rehberliği ve danışma etkinliklerini uygular.
- Öğrenciler grupla psikolojik danışma ve grup rehberliği arasındaki farkı ayırt edebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | - | 4 | - | 5 |
PÇ-2 | - | 5 | - | 4 | - |
PÇ-3 | - | - | 4 | - | - |
PÇ-4 | - | 5 | - | - | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | 4 | - |
PÇ-6 | - | 5 | - | - | - |
PÇ-7 | 5 | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | - | - | - | 5 |
PÇ-9 | 5 | - | - | 4 | - |
PÇ-10 | - | - | 4 | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
2 | Birey sayısına göre rehberlik ve psikolojik danışma türleri | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
3 | Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kavramlar | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
4 | Grupla psikolojik danışmada terapötik güçler | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
5 | Grubun kurulması | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
6 | Grup lideri ve grupla psikolojik danışma becerileri | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
7 | Grup süreci ve grubun evreleri | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Grup süreci ve grubun evreleri | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
10 | Grupla psikolojik danışmada direnç | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
11 | Grupla psikolojik danışmada transferans ve karşıt transferans | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
12 | Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
13 | Grupla psikolojik danışmada zor danışanlar | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
14 | Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması ve tartışma |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 18 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|