Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uygulama - Plastik Sanatlar 2 | SAN6213 | 3 | 7.5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanatta Yeterlik Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Emin Kahraman |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Emin Kahraman |
Asistan(lar)ı | Şeyda Şenay ELMAS |
Dersin Amacı | İnsanlık tarihi boyunca ortaya konulmuş sanat eserlerini incelemek, insanın duygu ve düşüncelerinin somutlaştırılmış ifadelerini araştırmak, bu anlayıştan yola çıkarak geleceğe yönelik plastik sanatlar çalışmalarını her atölye hem de farklı kültürlerin teorik boyutlarıyla ele alınmasını, gün ışığına çıkarılmasını, sorun ve çözüm önerilerinin getirilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Plastik sanatlar alanında, Sanatta Yeterlilik düzeyinde eğitim ve öğretim programının uygulamalı ve teorik olarak araştırmak, incelemek ve kabul edilebilir bir düzeyde sonuçlandırmaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Plastik sanatlar konularını sanat tarihi üzerinden değerlendirebilme
- Farklı teknikler kullanarak eskiz ve taslak üretebilme
- Amaca yönelik çalışmalar yapabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişiyle ilgili genel bir sunum. | |
2 | Sanat Tarihi üzerinden konuları ya da kavramları farklı gerçeklik bağlantılarıyla ve sanat tarihi içerisinden örnekler, değerlendirme ve çalışma için önerme. | |
3 | Sanat Tarihi üzerinden konuları ya da kavramları farklı gerçeklik bağlantılarıyla ve sanat tarihi içerisinden örnekler, değerlendirme ve çalışma için önerme. | |
4 | Farklı teknikler ile uygulama, eskiz ve taslak üretimi | |
5 | Farklı teknikler ile uygulama, eskiz ve taslak üretimi | |
6 | Çalışmalar ve düşüncelerindeki değişim süreci izlenir ve gerekli eleştiri verilir | |
7 | Çalışmalar ve düşüncelerindeki değişim süreci izlenir ve gerekli eleştiri verilir | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Üretim süreci gözlemlenir ve amaca yönelik eleştiri verilir | |
10 | Çalışmalar ve düşüncelerindeki değişim süreci izlenir ve gerekli eleştiri verilir | |
11 | Çalışmalar ve düşüncelerindeki değişim süreci izlenir ve gerekli eleştiri verilir | |
12 | Çalışmalar izlenir ve amaca yönelik değerlendirme yapılır. | |
13 | Çalışmalar izlenir ve amaca yönelik değerlendirme yapılır. | |
14 | Çalışmalar izlenir ve amaca yönelik değerlendirme yapılır. | |
15 | Çalışmalar izlenir ve amaca yönelik değerlendirme yapılır. | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | 15 | 20 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|