Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyun Tasarımı | BTO5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serhat B. Kert |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli eğitsel oyun tasarım süreçlerinin: -Analiz -Tasarım -Geliştirme -Değerlendirme boyutlarına yönelik bireysel bilgi birikimini desteklemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitsel oyun tasarımı nedir? Eğitsel oyun bileşenleri nelerdir? Senaryo yazman. Oyun geliştirmek ve değerlendirmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayar destekli eğitsel oyunlarının anahtar kavramlarını söyler.
- Oyun mimarisi bileşenlerini söyler.
- Eğitsel oyunları değerlendirir.
- Storyboard hazırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçerik ve ders işleyiş süreçlerinin tanıtımı | |
2 | Temel oyun bileşenleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
3 | Temel oyun bileşenleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
4 | Eğitsel oyunların özellikleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
5 | Eğitsel oyunların özellikleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
6 | Eğitsel oyun tasarım modelleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
7 | Ara sınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitsel oyun tasarım modelleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
10 | Eğitsel oyun tasarım modelleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
11 | Eğitsel oyun değerlendirme süreçleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
12 | Eğitsel oyun değerlendirme süreçleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
13 | Oyun storyboard hazırlama işlemleri | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
14 | Proje kontrol ve dönütler | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
15 | Proje kontrol ve dönütler | Bilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|