Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yaşam Dönemleri Ve Uyum SorunlarıPDR222222200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüSeher Merve Erus
Dersi Veren(ler)Seher Merve Erus
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı bebeklik, çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri ve uyum problemleri öğretmektir ve bu problemlerle baş etme yollarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiÇocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı Ve Gelişimi, Ankara :Nobel Yayıncılık.
  • Dirim, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Esin Yayınevi. Yavuzer, H. (2003). Çocuk Psikolojisi: Doğum Öncesinden Ergenlik Sonuna İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yavuzer, H. (2003). Çocuk Psikolojisi: Doğum Öncesinden Ergenlik Sonuna İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yörükoğlu, A. (1998). Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Kardam F.,Akman,Y.,Özvarış Ş.K. Ve Çağlar Ş. (2000). Çocukluktan Genç Kızlığa Değişim, İstanbul: Veri Araştırma Yayınları.
  • İlger L., Kalkan M., Kaygusuz C. Ve Diğ. (2008). Psikolojik Sosyal Ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Ankara: Pegem A.
  • Savi Çakar, F. (2019) Yaşam dönemleri ve uyum sorunları. Ankara: Pegem Akademi
  • Şule Baştemur (2022). Yaşam dönemleri ve uyum sorunları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır.
  2. Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar.
  3. Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar.
  4. Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar.
  5. Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir.
  6. Öğrenciler genel yaşam dönemleriyle ilgili sunumlar organize eder.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Girişİlgili kaynakların okunması.
2Bebeklik dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
3Erken çocukluk dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
4Erken çocukluk dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
5Çocukluk dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
6Çocukluk dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
7Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
10Gençlik dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
11Gençlik dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
12Yetişkinlik dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
13Yetişkinlik dönemine ait sorunlar İlgili kaynakların okunması.
14Yaşlılık dönemine ait sorunlarİlgili kaynakların okunması.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması52
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer14
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok