Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Test Dışı Teknikler PDR224223120
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüM. Engin DENİZ
Dersi Veren(ler)Ali Eryılmaz, Fulya Yüksel Şahin, M. Engin DENİZ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu Dersin Temel Amacı, Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar Ve Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecinden Yola Çıkarak Test Dışı Teknikleri Tanıtmaktır. Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme Gibi Konular Öğrencilere Açıklanacaktır. Öğrencilerin, Bu Dersi Aldıktan Sonra, Bireysel Farklılıkları Ve Önemini Anlatması, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecini Bilmesi, Test Ve Test Dışı Teknikleri Değerlendirmesi Beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBirey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem Ve Derecelendirme, Vaka Kaydı Ve Vaka İncelemesi, Kim Bu Tekniği, Otobiyografi, Görüşme, Anket, Envanter, Psikodrama Ve Sosyo-Drama, Oyun Terapisi, Testler Ve Sınıflaması, Yetenek Ve Başarı Karşılaştırması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Özgüven, İ.E. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Can, G. (2002). Psikolojik Danışma ve Rehberlik (Ed:Gürhan Can). Ankara: Pegem.
  • Erözkan, A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Test Dışı Teknikler. Ankara: Mentis Yayıncılık
  • Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2018). Bireyi Tanımada Test Dışı Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Schmidt, J.J. (2017). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik (Çev.Ed: Süleyman Doğan). Ankara: Nobel
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bireysel farklılıkları ve önemini anlatır.
  2. Öğrenciler bireyi tanıma kavramı ve sürecini yönetir.
  3. Öğrenciler test ve test dışı teknikleri sıralar.
  4. Öğrenciler vaka kaydını kullanır.
  5. Öğrenciler test ve test dışı teknikleri değerlendirir.
  6. Öğrenciler test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta test dışı tekniklere girişİlgili kaynakların okunması.
2Bireysel Farklılıklar İlgili kaynakların okunması.
3Temel kavramlar: Test teknikleriİlgili kaynakların okunması.
4Temel kavramlar: Test teknikleriİlgili kaynakların okunması.
5Temel kavramlar: Test dışı tekniklerİlgili kaynakların okunması.
6Gözleme dayalı tekniklerİlgili kaynakların okunması.
7Gözleme dayalı tekniklerİlgili kaynakların okunması.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Kendini anlatmaya dayalı teknikleriİlgili kaynakların okunması.
10Kendini anlatmaya dayalı teknikleriİlgili kaynakların okunması.
11Başkalarının kanılarına dayalı teknikleriİlgili kaynakların okunması.
12Başkalarının kanılarına dayalı teknikleriİlgili kaynakların okunması
13Etkileşime dayalı teknikler İlgili kaynakların okunması.
14Etkileşime dayalı teknikler İlgili kaynakların okunması.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım13
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati131
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması151
Derse Özgü Staj
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer11
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)17
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)113
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok