Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Eğitim PDR202133300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüŞerife Gonca ZEREN
Dersi Veren(ler)Şerife Gonca ZEREN
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖzel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak, kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak, ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiÖzel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Eripek S.(Edt.)(2000). Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri.
  • Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitim. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • DSM V Tanı Ölçütleri Başvuru El kitabı (2014). Hekimler Yayınlar Birliği: Ankara.
  • Butcher, J. N., Mineka, S., & Hooley, J. M. (2013). Abnormal psychology. Boston, MA: Pearson.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler özel eğitimin tanımını ve kapsamını açıklar.
  2. Öğrenciler özel gereksinimli çocukların özelliklerini açıklar.
  3. Öğrenciler ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının tarihçesi hakkında bilgi verir.
  4. Öğrenciler kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
  5. Öğrenciler özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
  6. Öğrenciler kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
  7. Öğrenciler zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
  8. Öğrenciler özel gereksinimli çocukların tanı ve teşhisleri hakkında bilgi verir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitim İlgili kaynakların okunması
2Kaynaştırma Ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri İlgili kaynakların okunması
3Okul Öncesi Dönemde Özel Eğitim İlgili kaynakların okunması
4Zeka Geriliği İlgili kaynakların okunması
5Öğrenme Güçlükleri İlgili kaynakların okunması
6Duygu Ve Davranış Bozukluğu İlgili kaynakların okunması
7İleri Derecede Ve Çoklu Yetersizlikler İlgili kaynakların okunması
8Ara Sınav 1
9İşitme Yetersizlikleri İlgili kaynakların okunması
10Görme Yetersizlikleri İlgili kaynakların okunması
11Beden Ve Sağlıkla İlgili Yetersizlikler İlgili kaynakların okunması
12Üstün Zekalılar Ve Üstün Yetenekliler İlgili kaynakların okunması
13Ailelerle Birlikte Çalışma İlgili kaynakların okunması
14Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok