Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Multimedya Tasarımında İşlevsellik ve ISO Standartları | SAN5213 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders etkileşimli ortam tasarımı mecrasında yer alan çoklu ortamların ergonomi ve deneyim kriterleri üzerinden değerlendirilmesi, incelenmesi ile ilgili teorik altlığı oluşturmayı hedefler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Teknolojik değişimler ve farklı tasarım gereksinimleri / İnsan bilgisayar etkileşimi'nin (HCI) önemi ve gelişimi / Üretilebilirlik / İki boyutlu ekranda algılamanın önemi / 2B’un ötesinde etkileşim ve işlevsellik / Benzeşiklerin yapısı ve kurgusu / Fikir projesi hazırlamak / Prototip hazırlamak / Kullanışlılık çalışmaları için modeller / Deneklerin seçimi / Değerlendirme yönteminin seçimi / Anket yöntemleri / Denek gözleme yöntemleri / Verilerin toplanması ve analizi / Test sonuçlarını yorumlamak ve öneri geliştirmek / ISO 1400 standartlarına adaptasyon |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkileşimli ortam tasarımında işlevsellik ölçüm yöntemlerini kullanabilecektir.
- Ergonomi ve verimlilik ölçüm temellerini kavrayabilecektir.
- Araştırma yapabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojik değişimler ve Farklı Tasarım Gereksinimleri | NA |
2 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi'nin (HCI) Önemi, Amacı ve gelişimi | NA |
3 | Üretilebilirlik. İki Boyutlu Ekranda Algılamanın önemi | NA |
4 | Benzeşiklerin Yapısı ve Kurgusu | NA |
5 | Fikir Projesi ve Sahne Taslakları Hazırlamak | NA |
6 | Test için Protatip Hazırlamak | NA |
7 | Kullanışlılık Testlerinde Modeller | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Test Ortamının Seçimi | NA |
10 | Anket Yöntemleri | NA |
11 | Denek Gözleme Yöntemleri | NA |
12 | Verilerin Toplanması ve Analizi | NA |
13 | Test sonuçlarını yorumlamak ve öneri geliştirmek | NA |
14 | ISO 1400 Standartlarına adaptasyon | NA |
15 | ISO 1400 Standartlarına adaptasyon | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|