Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Yeni YönelimlerSBO406225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMeryem Hayır Kanat
Dersi Veren(ler)Şahin Oruç, Mustafa Şeker
Asistan(lar)ıGenç Osman İlhan
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Grasha, A. F. 1996. Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers. Dressel, P.L. & Marcus. L. (1982). On Teaching and learning in College. San Francisco: Jossey-Bass. Davidson, G.V. (1990). Matching learning styles with teaching style: Is it a useful concept in instruction? Performance and Instruction, 29, 36-38. Keefe, J. W. (1991). Learning style: cognitive and thinking skills. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenme kuramlarını bilir. Öğrenme stratejileri geliştirir.
  2. Buluş yoluyla öğretim yaptırır.
  3. Sunuş yoluyla öğretim yaptırır.
  4. Çoklu zeka kuramını bilir.
  5. Bilgisayar destekli olarak öğretim yapar.
  6. Model alma yoluyla öğrenme etkinliği düzenler.
  7. Oluşturmacı/yapılandırmacı öğrenme yapar.
  8. Öğrenme Stillerini bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme kuramlarına girişİlgili Kaynak
2Öğrenme stratejileriİlgili Kaynak
3kavram öğrenmeİlgili Kaynak
4Buluş yoluyla öğretimİlgili Kaynak
5Sunuş yoluyla öğretimİlgili Kaynak
6Çoklu zeka kuramıİlgili Kaynak
7VizeSINAV
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Öğrenme ve öğretimde motivasyonİlgili Kaynak
10Model alma yoluyla öğrenmeİlgili Kaynak
11Oluşturmacı/yapılandırmacı öğrenmeİlgili Kaynak
12Öğrenme Stilleriİlgili Kaynak
13Katılımcı öğrenmeİlgili Kaynak
14Tartışmaİlgili Kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev125
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok