Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
CBS ve Bilgi TeknolojileriHRT520337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimHarita Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüFATMAGÜL KILIÇ GÜL
Dersi Veren(ler)FATMAGÜL KILIÇ GÜL
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıCoğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) bilgi teknolojisinin getirdiği yeni açılımlardan etkilenmiştir. Sistem kuruluşunda nesne yönelimli yaklaşımlar, görsel ve bilgisayar destekli araçlar etkin olarak kullanılmaktadır ve bu araçlar standart olmaya başlamıştır. Model yaklaşımı; birlikte işletilebilen veri ve yazılımlar, hazır modeller ve tam olarak belgelenmiş, kolayca uyarlanabilen CBS’yi ortaya çıkartmaktadır. Bu derste modern yaklaşımlarla CBS’nin standartlara uygun bir şekilde nasıl kurulabileceği ve belgelenebileceği, uygulama çalışmaları ile de destekleyerek öğretmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiCBS geliştirme metodolojileri, nesne ilişkisel veri tabanları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Reed, P.R, Java and UML, Addison Wesley, 2002
  • Kendall, J.E., Kendall K.E., Systems Analysis and Design, Prentice Hall, 2002
  • ESRI, Building Geodatabases with Rational Rose, 2002
  • McDonalds, A., Building a Geodatabases, ESRI, 2001
  • ISO 19103, Geographic Information- Conceptual Schema Language, DS, 2001
  • Date, C. J., An Introduction to Database Systems, Addison Wesley, 2000
  • Pressman, R.S., Software Engineering. A Practitioner’s Approach , McGraw Hill, 2000
  • Booch, G., J. Rumbaugh, J., Jacobson, I., The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley, 1999
  • Worboys, M. F., GIS: A Computing Perspective, Taylor and Francis,1995
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. CBS'de model geliştirme yöntemlerinin öğrenilmesi
  2. CBS ile birlikte işlerlik kavramının öğrenilmesi
  3. CBS ve coğrafi veri standartlarının öneminin öğrenilmesi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanım ve KavramlarDers Notları (Bölüm 1)
2CBS ve BS Geliştirme MetodojileriDers Notları (Bölüm 2.1)
3Klasik YaklaşımlarDers Notları (Bölüm 2.1)
4Nesne Yönelimli YaklaşımlarDers Notları (Bölüm 2.2)
5Tümleşik SüreçDers Notları (Bölüm 2.2)
6Standartlar, UML, CASE araçlarıDers Notları (Bölüm 2.2)
7CBS İş ModellemeDers Notları (Bölüm 2.2)
8Ara SınavDers Notları (Bölüm 2.2)
9CBS’de GereksinimlerDers Notları (Bölüm 2.2)
10CBS Analiz ve TasarımıDers Notları (Bölüm 2.2)
11CBS Modelinin Kuruluşu ve SürdürülmesiDers Notları (Bölüm 3.1)
12Nesne-İlişkisel Veri Tabanı YaklaşımıDers Notları (Bölüm 3.2)
13Modellerden Veri Tabanı ve CBS Yazılımlarına DönüşümDers Notları (Bölüm 3.3)
14Örnek UygulamalarN/A
15Seminerler N/A
16Final SınavıN/A

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev310
Sunum/Jüri310
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev317
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer320
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)111
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok