Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Film ve Belgesellerin Kullanımı SBO208223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMustafa Şeker
Dersi Veren(ler)Mustafa Şeker, Şahin Oruç
Asistan(lar)ıGenç Osman İlhan
Dersin AmacıSosyal Bilgiler öğretiminde görsel ve işitsel araçların kullanılması öğrenme sürecini olumlu etkilediği bilinmektedir. Bu görsel ve işitsel araçlardan biri de filmlerdir. Sosyal Bilgiler öğretiminde filmlerin kullanımı son derece önemlidir. Sosyal Bilgiler öğretiminde filmlerin kullanılması, film ile ilgili hazırlıkların önceden yapılmasını ve iyi bir planlamayı gerektirmektedir. Bu dersin amacı sosyal bilgiler konularının öğretiminde filmlerin niçin ve nasıl kullanacağını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu derste, konunun içeriğine, göre öğrencilere temel bilgiler verilecek ve öğrencilere seminerler hazırlattırılarak tartıştırılacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • ÇELENK, E. (1995). Televizyonda Gösterilen Çizgi Filmlerin İlkokul Çağı Çocukları Üzerindeki Etkileri. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • GÜLER, D. (1989). Çocuk, Televizyon ve Çizgi Film. Kurgu: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İletişim Bilimleri Dergisi, (5), 163-177.
  • MONACO, J. (2004). Bir Film Nasıl Okunur?. (Çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
  • O’CONNOR, J. E. (1987). Teaching History With Film and Television. Washington: American Historical Association.
  • ÖZTAŞ, S. (2007). Tarih Öğretimi ve Filmler. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sosyal bilgiler öğretiminde belgesel nitelikli film tasarlar ve oluşturur.
  2. Öğrencilere film ve belgeseller izlettirilerek farklı bakış açısı kazanmaları sağlanır
  3. Film ve belgesellerin aktüel konuları da barındırması ile öğrencinin öğrenmesindeki bütünsellik sağlar
  4. Sosyal bilgilerde tarihi filmlerin sınıflandırarak kullanabilme becerisi kazanır.
  5. Film izleme etkinliği ve tartışmalar düzenleme becerisi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerle tanışma, dersin amaç ve önemine ilişkin tartışma.İlgili Kaynak
2Filmlerin ve sinemanın tarihiİlgili Kaynak
3Türk sinemasının gelişimiİlgili Kaynak
4Sosyal bilgiler öğretimi ve filmlerİlgili Kaynak
5Sosyal bilgilerde tarihi filmlerin kullanımıİlgili Kaynak
6Sosyal bilgilerde belgesel filmlerin kullanımıİlgili Kaynak
7Sosyal bilgilerde çizgi filmlerin kullanımıİlgili Kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Sosyal bilgilerde milli mücadele konulu filmlerin kullanımıİlgili Kaynak
10Sosyal bilgilerde güncel sorunlarla ilgili filmlerin kullanımıİlgili Kaynak
11Film izleme etkinliği ve tartışmalar 1İlgili Kaynak
12Film izleme etkinliği ve tartışmalar 2İlgili Kaynak
13Film izleme etkinliği ve tartışmalar 3İlgili Kaynak
14Araştırma sunumu ve raporlarİlgili Kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev130
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok