Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Multimedya Programlama | SAN5202 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İletişim Tasarımı ASD İnteraktif Medya Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Umut Burcu TASA YURTSEVER |
Dersi Veren(ler) | Umut Burcu TASA YURTSEVER |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders, Processing programlama dili aracılığıyla algoritma mantığını ve bilgisayar programlamanın temel ilkelerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, her programlama adımını sanatsal bir bakış açısıyla ele alarak yaratıcı kodlama deneyimleri geliştirirler. Özellikle sanatçılar ve tasarımcılar için geliştirilmiş olan Processing dili sayesinde, generatif ve etkileşimli görsel projeler üretmeye yönelik temel beceriler kazandırılır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, Processing programlama dili aracılığıyla yaratıcı kodlamanın temellerini öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, algoritmik düşünme biçimini geliştirirken, aynı zamanda görsel ve etkileşimli içerikler üretmeyi öğrenirler. Ders süresince temel geometrik formlardan başlayarak değişken tanımlamaları, koşullu ifadeler, döngüler ve fonksiyonlar gibi temel programlama yapıları ele alınır. Fare ve klavye girdileriyle gerçekleştirilen interaktif uygulamalar aracılığıyla kullanıcı etkileşimi deneyimlenir. Ayrıca imaj işleme ve tipografik kompozisyonlar gibi yaratıcı görsel ifade biçimleri de işlenerek, öğrencilerin sanatsal ve teknik becerilerini bir arada geliştirmeleri hedeflenir. Ders sonunda öğrenciler, hem kodlama mantığını kavramış hem de etkileşimli veya generatif bir görsel proje üretmiş olacaklardır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, Processing gibi bir multimedya programlama ortamını kurabilir ve temel projeleri çalıştırabilir.
- Öğrenci, görsel ve işitsel medya dosyalarını yükleyip basit işlemler gerçekleştirebilir.
- Öğrenci, animasyon ve kullanıcı etkileşimine dayalı uygulamalar geliştirebilir.
- Öğrenci, değişkenler, koşullar, döngüler ve fonksiyonlar kullanarak dinamik içerikler oluşturabilir.
- Öğrenci, modüler ve okunabilir yapıya sahip yaratıcı multimedya projeleri tasarlayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve "Hello World!" uygulamasıyla Processing ortamının tanıtımı | NA |
2 | Temel geometrik formlar ile görsel kompozisyonlara giriş | NA |
3 | Değişken yapıları: sayılar, metinler ve renklerle çalışmak | NA |
4 | Statik ve aktif çizim modlarıyla temel yapıların farklarını keşfetmek | NA |
5 | Temel animasyon tekniklerine giriş | NA |
6 | Zamanlama kavramı ve hareketli görsellerin oluşturulması | NA |
7 | İnteraktiviteye giriş: fare ve klavye ile kullanıcı etkileşimi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Klavye girdisiyle etkileşimli uygulamalar geliştirme | NA |
10 | Koşul yapıları (if/else) ile karar verme mekanizmalarının kullanımı | NA |
11 | Mantıksal operatörler ve koşullu ifadelerle gelişmiş kontrol yapıları | NA |
12 | for döngüsü ile tekrar eden yapılar oluşturmak | NA |
13 | Görsel projelerde imaj yükleme ve temel imaj işleme teknikleri | NA |
14 | Tipografi ile yaratıcı görsel kompozisyonlar tasarlama | NA |
15 | Fonksiyonlar ile modüler yapı kurmak ve projeleri sadeleştirmek | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|