Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fiziğin Tarihsel Gelişimi | FIZ3520 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fizik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çiğdem Oruç |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gelişmekte olan fiziğin kavramlarını tarih süreci içinde bir arada vermek, Fiziğin tarihsel süreç içindeki serüvenine toplu bir bakış açısı sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilim tarihine genel bakış ile yola çıkılarak, Thales’ten-Aristo’ya bilim. Ortaçağ bilimi ve ilk kurulan üniversiteler. Kopenik’ten-Galileo’ya Evren kavramı. Newton ve mekanik. Newton-Huygens Optik. Franklin’den-Kirchoff’a Elektrik. Ampere-Faraday-Maxwell-Tesla Manyetizma. İstatistik ve Termodinamik. Modern Fizik, Görelilik ve Kuantum Fiziği. Hızlandırıcılar-Çarpıştırıcılar. Nanoteknoloji, Robotik, Yapay Zeka, Kuantum Bilgisayarlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler önemli fiziksel olayları kronolojik olarak öğrenir.
- Öğrencilerin hangi fiziksel olayın diğer bir olaya sebep teşkil ettiğini ya da çığır açtığını kavrar.
- Öğrenciler geçmişten gelen bilgi donanımı ile geleceğin nasıl şekillendiğini öğrenir.
- Öğrencilerin son yılların önemli problemlerini görür ve Fiziğin nereye yöneldiğini kestirir.
- Öğrenciler fiziğin tüm konularını bir arada görme imkanı edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 4 | 5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | 5 | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | 4 | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilim Tarihine Giriş. Thales’den-Aristo’ya Bilim ve Metafizik. | Bölüm 1,2 - Bilim Tarihi (Cemal Yıldırım) |
2 | Ortaçağ Biliminde Doğu Etkisi. İlk Kurulan Üniversiteler ve Bilimde Batı Etkileri. | Bölüm 3 - Bilim Tarihi (Cemal Yıldırım) |
3 | Kopernik’ten-Galileo’ya Evren Kavramları. | Bölüm 3 - Bilim Tarihi (Cemal Yıldırım) |
4 | Newton ve Mekanik. Newton-Huygens Optik. | Bölüm 3 - Bilim Tarihi (Cemal Yıldırım) |
5 | Franklin’den-Kirchoff’a Elektrik. | Bölüm 2,3 - Büyük Fizikçiler (Ioan James) |
6 | Ampere-Faraday-Maxwell-Tesla ve Manyetizma. | Bölüm 4 - Büyük Fizikçiler (Ioan James) |
7 | İstatistik ve Termodinamiğin Ortaya Çıkışı. | Bölüm 5 - Büyük Fizikçiler (Ioan James) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Modern Fizik-Görelilik-Kuantum Fiziğinin Temelleri. | Bölüm 6,7,8 - Büyük Fizikçiler (Ioan James) |
10 | Hızlandırıcılar-Çarpıştırıcılar. Nano teknoloji. | Bölüm 9 - Büyük Fizikçiler (Ioan James) |
11 | Yapay Zeka-Robotik-Kuantum Bilgisayarlar. | Bölüm 10 |
12 | Öğrenci Sunumu | |
13 | Öğrenci Sunumu | |
14 | Öğrenci Sunumu | |
15 | Uygulama veya Konu Tekrarı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|