Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Türkçe Öğretimi | SNF5137 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Zeynep Yıldız |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçenin tarihi süreci çerçevesinde ses, şekil ve cümle bilgisi bağlamında ilköğretimin değişik kademelerinde öğretilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçe öğretimine ilişkin genel kavramları, Türkçe öğretiminde tam öğrenme kuramı ve Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminin amaçları ve temel sorunları. Türkçe öğretiminde temel beceri alanları, Türkçe derslerinde ölçme ve değerlendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türkçe'nin yapısını hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, tarihi sürecini kavradıkları Türkçenin Öğretiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, yeni yaklaşımlar çerçevesinde öğretim metodlarını kavrayarak Türkçe öğretimini gerçekleştirme bilgisi edineceklerdir
- Öğrenciler, ilköğretimdeki Türkçe konuları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkçe eğitiminde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi edineceklerdir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe öğretiminin amaçları | İlgili kaynak |
2 | İlköğretim Türkçe programı, yapılandırmacılık | İlgili kaynak |
3 | Dinleme eğitimi | İlgili kaynak |
4 | Konuşma eğitimi | İlgili kaynak |
5 | Okuma ve anlama eğitimi | İlgili kaynak |
6 | Okuma ve anlama eğitimi | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yazma eğitimi | İlgili kaynak |
10 | Yazma eğitimi | İlgili kaynak |
11 | Sessiz Okuma (Görsel Okuma) | İlgili kaynak |
12 | Dilbilgisi eğitimi | İlgili kaynak |
13 | Dilbilgisi eğitimi | İlgili kaynak |
14 | Araştırma tasarlama | İlgili kaynak |
15 | Araştırma tasarlama | İlgili kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 16 | 20 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 16 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|