Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitimindeki Araştırmalar | SNF5127 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Zeynep Yıldız |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisasnüstü öğrencilerinin ilköğretim birinci ve ikinci kademe okullarında matematik eğitimine ait olan güncel araştırma literatürünü gözden geçirmelerini sağlamaktır. Matematiksel nedenleme, iletişim, problem çözme, cebir ve geometri konularıyla ilgili araştırmalar incelenecek ve tartışılacaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu dersle, matematik eğitiminde öğrenci motivasyonu, matematik eğitiminde farklı özellikteki öğrencilere eğitim, problem temelli öğrenme, kavramsal bilgi teorisinin matematik eğitimine uygulanması gibi konuları anlayabilmeleri, analiz etmeleri ve eğitimsel araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, matematik eğitimindeki güncel araştırmaların analizi ve bu araştırmaların okul matematik programlarındaki eğitim uygulamalarını kapsamaktadır. Daha da özel olarak, matematik eğitimindeki araştırmaların özellikleri ve araştırmaların matematik müfredatı, öğrenme ve eğitim üzerine etkileri incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, matematik eğitimindeki araştırma modelleri ve temel konular hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, matematik eğitimi ile ilgili, okuma, analiz etme, sentez yapma becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sınıfta öğrenme ve öğretme ile araştırma raporları arasında ilişki kurma hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, matematik eğitiminde farklı özellikteki öğrencilere eğitim verme becerisine sahip olacaklardır
- Öğrenciler, eğitimsel araştırmalar yapabilme becerisine sahip olacaklardır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik eğitimine giriş | İlgili kaynak |
2 | Araştırma modelleri | İlgili kaynak |
3 | Sayılar ve işlemler ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
4 | Rasyonel sayılarla ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
5 | Oran orantı ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
6 | Cebir ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Olasılık ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
10 | Geometri ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
11 | Sınavlar ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
12 | Sınavlar ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
13 | Öğrenci başarısı ve müfredatla ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
14 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
15 | Matematik ders kitapları ve materyallerle ilgili araştırmalar | İlgili kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|