Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Öğretim Programları | SNF5128 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Zeynep Yıldız |
Dersin Amacı | Okulların amacı nedir? Öğrencilerimiz için ne tür deneyimler önemlidir? Öğretme nedir? Öğrenme nedir? Matematik nedir? Dersin amacı; bu soruların her birinin yöneltilerek, öğretim programları ve öğretim programlarının ne olduğuyla ilgili fikirleri etkileyen bir bakış açısı oluşturmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, ikinci kademe matematik müfredatının detaylı olarak incelenmesini içermektedir. Mevcut müfredatın uygulama ve yorumlamalarıyla ilgili analiz yapabilmek için farklı bakış açısı kazandıracak soruları öğrencilere sunmaktadır. İkinci kademe aşamasında matematik müfredatı ile ilgili yapılan yorumlar, önceki matematik müfredatının uygulanması sonucu elde edilen deneyimler ışığında incelenecektir. Yeni müfredatın uygulanmasındaki bazı zorlukları anlamaya yönelik olarak müfredat değişikliği uygulamaları da tartışılacaktır. Ders esnasında öğrencilerin, son zamanlarda ortaya çıkan okul matematiğinin ilkeleri ve standartları üzerine odaklanarak, ikinci kademe okul matematiği müfredatındaki yönelimleri sınıf arkadaşlarıyla tartışmaları sağlanacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Öğretim programları ve öğretim programlarının ne olduğuyla ilgili fikirleri etkileyen bir bakış açısına sahip olacaklardır
- Öğrenciler, İkinci kademe müfredatının temellerini hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, farklı matematik müfredat değişikliklerinden haberdar olacaklardır
- Öğrenciler, okul matematiğinin ilke ve standartları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, okul matematiği müfredatında yenilik ve değişikliklerden haberdar olacaklardır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin açıklanması, matematik eğitiminde yenilikler ve yönelimler | İlgili kaynak |
2 | Müfredat nedir? Müfredat geliştirilmesini etkileyen faktörler nelerdir? | İlgili kaynak |
3 | Müfredat geliştirme aşamaları | İlgili kaynak |
4 | Müfredat geliştirmede kapsam (içerik) belirlenmesi, mevcut konuların uygunluğu, kullanılan değerlendirme yöntemleri, | İlgili kaynak |
5 | Öğretme için önemli olan nedir? Matematik müfredatının geçmişi, eski matematik müfredatı | İlgili kaynak |
6 | Yapılandırmacılık ve müfredat | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yeniliklere öğretmen bakış açısı | İlgili kaynak |
10 | Müfredatın uygulanmasına üzerine etki eden faktörler | İlgili kaynak |
11 | İkinci kademe ve lise matematik müfredatındaki mevcut yönelimler nelerdir? | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Yeni müfredatın uygulanmasında yaşanan zorluklar | İlgili kaynak |
14 | Okul matematiğinin yenilenmesi, araştırma ve düşünceler | İlgili kaynak |
15 | Okul matematiğinin yenilenmesi, araştırma ve düşünceler | İlgili kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | 7 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 3 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | 7 | 12 | |
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 8 | |
Projeler | 3 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|