Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EGT2010 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Gürol |
Asistan(lar)ı | Bünyamin Bavlı |
Dersin Amacı | Bu ders lisans öğrencilerinin, öğrenme ve öğretme süreci arasındaki ilişkiyi kavramalarını, etkili öğretim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamalarını öğrenmelerini hedeflemiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, öğretim ilke ve yöntemler ile ilgili temel kavramlar, belli başlı, model, strateji, yöntem, ve teknik bilgisi, öğretimin niteliğini geliştiren faktörler, öğrenci bireysel farklılığının belirlenmesi, bireysel farklılığa dayalı olarak ders etkinliğinin oluşturulması, öğretim bağlamına göre öğretim ortamının değerlendirilmesi oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim ve öğretmen kavramları arasındaki ilişkiyi kavrama.
- Model, yöntem, teknik, strateji kavramların tanıma.
- Müfredat değerlendirme modellerini kavrama.
- Müfredat değerlendirme tekniklerini kavrama.
- Yöntem ve tekniklerden faydalanarak bir ders palama.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik bilgisinin öğretim sürecindeki önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknikle ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Etkili bir öğretim ortamı yaratmada göz önünde bulunması gereken ilkeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Yapılandırmacı öğretim modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Tam öğrenme modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Öğretim stratejileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Soru-Cevap ve düz anlatım yöntemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tartışma yöntemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | İşbirlikli öğrenme yöntemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi, çoklu zeka kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Proje Tabanlı Öğretim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Probleme dayalı öğretim ve örnek olay | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Drama ve rol yapma tekniği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Öğretim yöntem ve teknikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 12 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|