Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitime GirişEGT105124200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce)
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mine Çeliköz, Davut HOTAMAN
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, Eğitim-öğretim, öğretmenlik mesleği, öğretmen yetiştirme, eğitimle ilgili yeni yönelimler, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi konularında temel bilgi ve anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu dersin içeriğini, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; Eğitimin amaçları ve işlevleri; Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; Eğitim bilimlerinde yöntem; Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler oluşturmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Aslan, A. (Edt.), (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Nobel yayıncılık.
  • Bakioğlu. A. (2015). Eğitim Bilimine Giriş. (2. Baskı), Nobel yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (Edt.), (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. (6. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kilimci, S. A. (Edt.), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi Yayıncılık, (1. Baskı), 2011.
  • Küçükahmet, L. (Edt.). Eğitim Bilimine Giriş. (11. Baskı), Nobel yayıncılık.
  • Okçabol, R. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. (1. Baskı), Ütopya Yayınları,
  • Özkan, R., (Edt.), (2016). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2016). Eğitim Bilimine Giriş, (16. baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yılman, O. (2006).Türkiye’de Öğretmen Eğitiminin Temelleri. (2. Baskı), Nobel yayın.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  2. Eğitimin işlevlerini farklı bakış açılarından açıklar.
  3. Eğitimin diğer alanlarla ilişkilerini açıklar.
  4. Eğitim sürecinde okul, öğretmen, öğrenci ve ailenin rolünü açıklar.
  5. Olumlu okul ve sınıf özellikleri ile ilgili örnekler verir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimle ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Eğitimin amaç ve işlevleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Eğitim ve Bilimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Eğitimin diğer alanlarla ilişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Eğitimin diğer alanlarla ilişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Eğitimin diğer alanlarla ilişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Eğitimin diğer alanlarla ilişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Eğitimin Toplumsal Temelleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Öğretmenlik mesleğiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Etkili öğretmen özellikleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Okul ve sınıf ortamlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim Yapısıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev112
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok