Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Mesleğinin Tarihi | MIM3341 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
Dersi Veren(ler) | Zafer Sağdıç |
Asistan(lar)ı | Ali Değirmenci, Gözde Demir, Melike Özhan |
Dersin Amacı | Bir profesyonel olarak mimarın ve mesleki pratiğinin değişiminin/gelişiminin tarihsel süreç içinde kavranması dersin amacıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Modern Bir Özne Olarak Mimarın Ve Pratiğinin Tarihi Ve Dönüşümü. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık mesleğinin, başkalarının mekan gereksinimini biçimlendiren, diğer pratiklerden farklılaşmış, özelleşmiş bir pratik olarak tarihsel süreç içinde gelişiminin kavranması.
- Mimari tasarım için kullanılan araç gereçlerin (çizim, modelleme, ölçüm, görselleştirme, vb.) tarihsellikleri hakkında bilgi sahibi olmak Günümüz pratiklerinde mimarlık mesleğinin sorgulanması.
- Mimarlık pratiği ile politika, ekonomi moda gibi farklı toplumsal pratikler arasındaki etkileşimin tarihsel değişimini kavramak Modern bir özne olarak mimarın yerinin kavranması.
- Meslek pratiğindeki güncel yenilik ve değişimleri tarihsel ve eleştirel olarak değerlendirebilme becerisi kazanmak.
- Mimarlığın meslekleşme süreci üzerine yazılmış temel kaynaklardan haberdar olmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar; Meslek, pratik, tarihsellik, gelenek, modernlik, bireysellik, öznellik, nesnellik. | NA |
2 | Antikite ve Roma dönemlerinde mimar ve pratiği. | NA |
3 | Doğu ve Batı’da Ortaçağ ve mimarlık pratiği. | NA |
4 | Osmanlı Klasik Dönemi’nde mimarlık pratiği. | NA |
5 | Rönesans; Modern mimarın ortaya çıkışı. | NA |
6 | Aydınlanma dönemi ve Rasyonalizm; Mimarlık pratiği ve mimar kimliğinde radikal değişim. | NA |
7 | 19. Yüzyıl Beaux-Arts ve Politeknikler; yaygın mimarlık eğitimi. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 1850-1950 yılları arasında mimarlık pratiğinin kapitalist koşullara eklemlenmesi; Amerika örneği. | NA |
10 | 20. Yüzyıl başı mimarlık pratiğinde dönüşüm: Wekbund ve Bauhaus. | NA |
11 | 1960 Sonrası modern mimarlık pratiğinin eleştirisi. | NA |
12 | Modern Türk mimarlık pratiğinin eleştirisi. | NA |
13 | Mimarlık pratiğinin ve kimliğinin küreselleşmesi. | NA |
14 | Öğrenci Sunumları | NA |
15 | Mimar kimliği ve pratiğinin cinsiyeti: Kadın mimar olgusu. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|