Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Matematigi | BLM2551 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Sırma Yavuz |
Dersi Veren(ler) | Sırma Yavuz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayar Mühendisligi ögretiminin gerektirdigi matematiksel modelleri olusturmak için çesitli tekniklerin ögretilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematik model olusturma ve var olan modellerin isleyisini kavrama tüm mühendislik alanları için önem tasır. Bu dersin içerigi matematiksel model olusturma teknikleri ve çözüm asamasında kullanılacak temel yöntemlerini kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ilgili alandaki temel problemleri tanıyabilir
- Öğrenci mevcut problem için uygun modelleri oluşturmayı bilir
- Öğrenci seçtiği modele uygun çözüm yöntemlerini belirlemeyi bilir
- Öğrenciler mevcut araçların kısıtlarını anlayabilir
- Öğrenciler elde ettikleri sonuçları yorumlamayı bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matlabla programlamaya giris. Veri tipleri, sartlı dallanma döngüler, fonksiyonlar, çizimler | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Nümerik türev. _leri, geri merkezi fark yaklasımları, Diferansiyel denklem bize ne anlatır. Genel ve özel çözüm ne demek. Baslangıç deger problemi tanımı | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Diferansiyel denklemin nümerik çözümleri, Euler ve Runge-Kutta-4 metodlarının kodlanması.Bir diferansiyel denklemin analitik, euler ve runge kutta metodlarıyla çözümü ve euler –runge kutta metodlarının analitik çözüme yakınlıgının kıyaslanması | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
4 | İvme-hız-kuvvet seklinde ifade edilen fiziksel sistemlerin diferansiyel denklemlerini yazıp, hem analitik hem nümerik çözümlerini bulup bunları karsılastırmak | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Alternatif akım kaynagı, dogru akım kaynagı, Direnç, kondansatör, _nduktans içeren 2-3 örnek devrenin diferansiyel denklemlerini yazıp analitik-nümerik çözüm bulma, devrenin zamanla nasıl davrandıgını anlama | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Kütle, yay, sürtünme, sönümleyici amortisor içeren fiziksel sistemlerin diferansiyel denklemlerini yazıp analitik-nümerik çözüm arama. Fiziksel sistemin zamanla nasıl bir davranıs sergiledigini bulma | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Ara sinav -1 /midterm Laplace dönüsümü, ters Laplace dönüsümü | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Z dönüsümleri ve uygulamaları. Fark denklemlerinin z dönüsümünün bulunması ve z düzleminde problemin çözümü | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Z dönüsümleri ve uygulamaları. Fark denklemlerinin z dönüsümünün bulunması ve z düzleminde problemin çözümü | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Fourier dönüsümü, hızlı Fourier dönüsümü ve uygulama örnekleri | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Fourier dönüsümü, hızlı Fourier dönüsümü ve uygulama örnekleri. | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Optimizasyon, Gradyen düsüm algoritması, Newton algoriitması | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Uygulama Örnekleri | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Uygulama Örnekleri | önerilen ders kitabının ilgili bölümü |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|