Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Amaçlı Bilgisayar Programlama | MIM5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Togan Tong |
Dersi Veren(ler) | Togan Tong |
Asistan(lar)ı | Özde Özdal, Reyya Kalay, Cemile Gül Gürcan, Muhammet Ali Heyik, Hasan Tastan |
Dersin Amacı | Mimarlıkta Hesaplamalı Tasarım (Computational Design) araştırmalarında, özellikle kural tabanlı tasarım, parametrik tasarım ve bilgisayar destekli üretim konuları için gereken mantıksal ve teknik altyapının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Basit bilgisayar programları ve/veya script algoritmaları kurgulayarak ve deneyerek güncel bilgisayar destekli tasarım yazılımları üzerinde değişiklikler yapılarak ve/veya dar kapsamlı deneysel bilgisayar destekli tasarım araçlarının üretilmesi dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayar Ortamında Mimarlığın gelişen teorik altyapısını oluşturan Hesaplamalı Tasarım (Computational Design) kavramlarının eğitimindeki uygulama eksikliğinin tamamlamak
- Bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarının sunduğu hazır işlevlerin ötesine geçerek, bu yazılımların araştırma amaçlarına yönelik olarak yeniden düzenleyebilme, yeni işlevler kazandırma bilgisi ve becerisini edinmek
- Mimarlıkta güncel hesaplamalı tasarım kavramlarını (genetik algoritmalar, yapay sinir ağları gibi teori odaklı; web tabanlı BDT, oyun tasarımı gibi ürün odaklı) uygulamalı olarak (yaparak) öğrenmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Güncel tasarım araçları konusunda genel bir inceleme | NA |
2 | Script dilleri ile bilgisayar programlama dillerinin farklarını ve temel niteliklerini örnekler üzerinden inceleme. | NA |
3 | Hesaplamalı tasarım kavramlarının ve bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının ilişkisi. İşlenecek olan hesaplamalı tasarım kavramı / kavramlarının okumalar üzerinden, ürün odaklı olarak tartışılması. | NA |
4 | Kullanılacak olan scripting / programlama diline giriş ve ilk uygulamanın yapılması. | NA |
5 | Scripting / programlama dersi ve uygulaması. Akış kontrolü. | NA |
6 | Scripting / programlama dersi ve uygulaması. Fonksiyonlar. İlk proje konularının tespit edilmesi. | NA |
7 | Scripting / programlama dersi. İlk projelerin atölye ortamında çalıştırılarak tartışılması. Grafik arayüzler. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kullanılacak olan scripting / programlama dilinde üçüncü boyut ilkelerinin incelenmesi. | NA |
10 | Scripting / programlama dersi ve uygulaması. Üç boyutlu biçim fonksiyonları. | NA |
11 | Scripting / programlama dersi ve uygulaması. İkinci proje konularının tespit edilmesi. | NA |
12 | Scripting / programlama dersi ve uygulaması. | NA |
13 | Scripting / programlama dersi. İkinci projelerin atölyede test edilmesi. | NA |
14 | Scripting / programlama dersi. İkinci projelerin atölyede test edilmesi. | NA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | 6 | 10 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 6 | 5 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|