Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
3D Modelleme ve Animasyona Giriş MIM510237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMimarlık Bölümü
Dersin KoordinatörüTogan Tong
Dersi Veren(ler)Togan Tong, Derya Güleç Özer
Asistan(lar)ıÖzde Özdal, Reyya Kalay, Hasan Tastan, Cemile Gül Gürcan, Muhammet Ali Heyik
Dersin AmacıMimari Tasarımda farklı yazılım ve Render parametreleri ile üç boyutlu sayısal modellemenin pratik uygulamaları / Düşük polygon'lu sayısal model oluşturma kavramı.
Dersin İçeriğiGeçmişten günümüze sayısal ortamda modelleme kavramı / Üç boyutlu geometrik form üretmede düşük Polygon uygulamaları / Hareket, zaman, ışık, malzeme, senaryo ve sahne oluşturma yöntemleri / Işık, kamera ve malzemenin çeşitlilik durumlarında, aynı tasarım modeli üzerindeki değişimlerinin kontrol edilmesi / Farklı yazılımların Render parametreleri / Üç boyutlu geometrik modellere gerçek model simülasyon tekniklerini (materyal kaplama, renk, ışık, derinlik) uygulama / Geliştirilmiş Gerçeklik Uygulmaları / Fotogerçekçi simülasyon ortamlarına sayısal model transferi / Simülasyon ve Animasyon uygulamalarında pratik girdiler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Principles of Modelling and Rendering with 3D Studio, Stuart Mealing, 1998.
  • Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental Ray: 2nd Edition, Roger Cusson, 2009.
  • Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Markus Kuhlo, 2010.
  • Advanced Global Illumination, Second Edition, Philip Dutre, Philippe Bekaert and Kavita Bala, 2006.
  • A-3D: 3D Architectural Visualization, Kumtorn Nateethanasarn , 2009.
  • Physically Based Rendering: From Theory To Implementation: 2nd Edition, Matt Pharr, 2010.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Mimari Tasarımda farklı yazılım ve Render parametreleri öğrenmek
  2. Düşük polygon'lu sayısal model oluşturma kavramını öğrenmek
  3. Üç boyutlu sayısal modellemenin pratik uygulamaları öğrenmek

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Geçmişten günümüze sayısal ortamda Modelleme KavramıNA
2Üç boyutlu geometrik form üretmede düşük Polygon uygulamalarıNA
3Düşük Polygon'lu Sayısal 3B Modelleme YöntemleriNA
4Tasarım aracı olarak Modelleme ProgramlarıNA
5Tasarım alternatiflerinin oluşturulmasında Modelleme YöntemleriNA
6Işık, Kamera, ve Malzeme Kullanım YöntemleriNA
7Işık, Kamera, ve Malzemenin Tasarım Alternatiflerine EtkileriNA
8Gündüz ve Gece Işık Kontrol Değerleri / Render ParametreleriNA
9Ara Sınav 1
10Fotogerçekçi Sabit Görsel Yaratma KontrolleriNA
11Modelleme Programlarında Parametrik Tasarım YaklaşımlarıNA
12Modelleme Programlarında Parametrik Tasarım YaklaşımlarıNA
13Parametrik Tasarımda Etkileşim / HareketNA
14Animasyon ve Simülasyon Ortamları / 3B Veri TransferleriNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1310
Laboratuar610
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev620
Sunum/Jüri00
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar65
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1010
Derse Özgü Staj
Ödev68
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Projeler00
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok