Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim FelsefesiEGT631137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüVefa Taşdelen
Dersi Veren(ler)Vefa Taşdelen
Asistan(lar)ıBüşra Tombak İlhan
Dersin AmacıFelsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak, her eğitim sisteminin temelinde, bir Felsefi düşüncenin yattığını kazandırabilmek. Bu bağlı olarak tüm felsefi ekollerin ve Eğitime uygulanmaları olan Eğitim akımlarını hakkında öğrenciyi bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiFelsefe, Felsefe ve Eğitim felsefesi ilişkisi. Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistomolaji ve Aksiyoloji). İdealizm açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Realizm açısından eğitim, okul, eğitim program, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Varoluşçuluk açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Pragmatizm açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci. Eğitim akımları; İlerlemecilik, Esasicilik, Daimicilik, Yeniden Kurmacılık.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar ( G. L. Gutek)
  • Eğitim Felsefesi (V. Sönmez)
  • Diktacı Tutum ve Demokrasi (S. Ertürk)
  • Bilim Felsefesi (C. Yıldırım)
  • Eğitime Giriş (N. Fidan, M. Erden)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Felsefeyle ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri sözlü ya da yazılı olarak açıklar.
  2. Eğitim sistemleri açısından felsefi ekollerin önemini açıklar
  3. Eğitim akımlarının eğitim uygulamalarını değerlendirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Felsefe nedir? Ne değildir?
2Felsefenin alanları
3İdealizm ve Eğitim
4İdealizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci)
5Realizm ve Eğitim
6Realizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci)
7Varoluşçuluk ve Eğitim
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Varoluşçuluğun Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci)
10Pragmatizm ve Eğitim
11Pragmatizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci)
12Eğitim hareketleri.
13Eğitim hareketleri. - Ödev
14Eğitim hareketleri.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması147
Derse Özgü Staj
Ödev130
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok