Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesinde Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları | OKL4142 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu ders İnsan hakları ve Demokrasi kavramları, Çocuk Hakları Tarihçesi, 1989 Çocuk Hakları Sözleşmesi doğrultusunda Türkiye’deki uygulamaların denetlenmesi ve sorunlara çözüm önerileri geliştirilmesi ve Okul Öncesi ve İlköğretimde Çocuk Hakları Eğitimi konularında bilgi vermeyi amaçlamaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin, okulöncesinde demokrasi eğitimi ve çocuk hakları ile ilgili gereken yeterliğe sahip olmalarını sağlamaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocuk hakları konusunda kavramları açıklar
- Öğrenciler çocuk haklarının gelişimini özetler
- Öğrenciler çocuk hakları sözleşmesinin önemini açıklar
- Öğrenciler çocukların hukuki hakları konusunda bilgi kazanır.
- Öğrenciler risk grubu çocukları ayırt eder
- Öğrenciler çocuk hakları öğretiminde öğretmenin rolünü açıklar.
- Öğrenciler çocuk hakları öğretimi konusunda alınabilecek tedbirleri tartışır
- Öğrenciler bu alanda güncel literatür taraması yapma becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk haklarının önemi ve anlamı, | 2 ve 4 nolu kaynaklar |
2 | Tarihte çocuk hakları | 2 ve 4 nolu kaynaklar |
3 | Çocuk hakları sözleşmesinin önemi ve ilkeleri irdelenerek, çocukların hukuki,ekonomik, sosyal, kültürel hakları, | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
4 | Çocuk hakları sözleşmesinin önemi ve ilkeleri irdelenerek, çocukların hukuki,ekonomik, sosyal, kültürel hakları, | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
5 | Çocuk hakları sözleşmesinin önemi ve ilkeleri irdelenerek, çocukların hukuki,ekonomik, sosyal, kültürel hakları | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
6 | Çocuk hakları sözleşmesinin önemi ve ilkeleri irdelenerek, çocukların hukuki,ekonomik, sosyal, kültürel hakları | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
7 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
10 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
11 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
12 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
13 | Risk altındaki çocukların hakları konuları yolu ile Çocuk haklarının farklı eğitim düzeylerinde öğretimi | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
14 | Tartışmalar, araştırma ve sunum | araştırma |
15 | Tartışmalar, araştırma ve sunum | araştırma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|