Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Örgütlerinde LiderlikEGT640337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMithat KORUMAZ
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ, Erkan TABANCALI
Asistan(lar)ıYunus Emre ÖMÜR
Dersin AmacıBilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir.
Dersin İçeriğiTemel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem;vearaştırma,araştırma eğitimi; Araştırma süreç ve teknikleri;Rapor hazırlama teknikleri;Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri; Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar; Araştırma modeli; Evren örneklem;Veri ve veri toplama teknikleri; verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi Bulgular ve yorumlanması; Özet Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Tengiz Üçok. Liderlik ve Yönetici davranış Geliştirme. Gazi Kitabevi.
  • Vehbi Çelik. Eğitimsel Liderlik. PegemA Yayıncılık.
  • Gündüz, H. B., Beşoluk, Ş. ve Önder, İ. (2011). Karmaşık sistemlerde liderlik bakışıyla: DNA liderlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1), 520-544.
  • Bursalıoğlu, Z. (2008). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çelik, V. (1999). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem.
  • Erçetin, Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. İstanbul: Nobel Yayın.
  • Spillane, J. P. (2006). Distributed Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Wheatley, M. (1992). Leadership and the new science. San Francisco: Berrett-Koehler.
  • Yukl, G. A. (2002). Leadership in organizations. New Jersey: Prentice Hall.
  • Şişman, M. (2002 b). Öğretim liderliği. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Katılanlar etkili eğitim lideri olmanın gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip olurlar
  2. Liderlik kuram ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar
  3. Katılımcılar Öğretim Liderliği Öğretim Liderliğinin Görev Alanlarını bilir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Liderlik ve Yöneticilik
2Çağdaş Liderlik Yaklaşımları
3Dönüşümcü Liderlik
4Kültürel Liderlik
5Vizyoner Liderlik, Karizmatik Liderlik
6Öğretim Liderliği Öğretim Liderliğinin Görev Alanları
7Ara sınav
8Ara Sınav 1
9Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme, Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma
10Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma
11Öğretmenleri İşe Özendirme, Mesleki Gelişimi Sağlama
12Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama
13Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme
14Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati153
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması155
Derse Özgü Staj
Ödev154
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok