Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | MIM6409 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ömür Barkul |
Dersi Veren(ler) | Ömür Barkul, Feride Pınar Arabacıoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı; sosyo –kültürel gereksinimlerin mimari çevre oluşumundaki öneminin vurgulanarak günümüz Dünya koşullarında sosyal sürdürülebilirlik konusunda yapılmış örnekler üzerinden sosyal sürdürülebilirlik konusunda ülkeye özgü kriterleri tartışarak öğrencilere tasarım çalışmalarında kullanabilecekleri yönleri belirlemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çevre ve sosyal çevre kavramları ile mimarlıkta sosyal çevre kavramının tartışılarak sürdürülebilir sosyal çevre kriterleri hakkında uygulanmış örnekler üzerinden konu irdelenecektir. Dersin ilerleyen aşamalarında öğrencilerin kendi seçtikleri benzer örnekler üzerinden sosyal çevreyi incelemeleri ve bir ödev hazırlayarak bunu sunmaları beklenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlığın toplumsal rolünü kavramak
- Mimarlığın insan gereksinimlerini karşılamadaki rolünü kavramak
- Sosyal sürdürülebilirlik konusununda örnekleri irdeleyerek koşullar ve uygulama kriterleri konusunda bilgilenmek
- Sosyal sürdürülebilirliğin toplum kalkınmasındaki rolünü kavramak
- Uygulanmış projeleri inceleyerek yeni tasarımlar için çıkarımlarda bulunmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımı, içeriğinin irdelenmesi, çalışma planı | NA |
2 | Dünya örnekleri üzerine sunum 1 | - |
3 | Dünya örnekleri üzerine sunum 2 | - |
4 | Dünya örnekleri üzerine sunum 3 | - |
5 | ara sınav | - |
6 | Dünya örnekleri üzerine sunum 4 | - |
7 | Dünya örnekleri üzerine sunum 5 | - |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | hazırlık için ara | - |
10 | öğrenci sunumu 1 | NA |
11 | öğrenci sunumu 2 | NA |
12 | öğrenci sunumu 3 | NA |
13 | öğrenci sunumu 4 | NA |
14 | Genel değerlendirme | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 60 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 50 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|