Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitime Felsefi Yaklaşımlar SNF520837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıMevcut eğitim sistemine felsefi, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırmak. Yeni bir eğitim anlayışı geliştirme ve alternatif çözümler üretme konusunda düşünsel donanım kazandırmak.
Dersin İçeriğiFelsefe ve Eğitim ilişkisi, İdealizm, Realizm, Naturalizm, Varoluşçuluk, Liberalizm, Ütopyacılık, Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurma. Eğitim felsefesi akımlarına göre öğretmenin, öğrencinin işlevi, eğitim programın dayandığı temel özellikler, eğitim yöntemleri, değerlendirme yaklaşımları ve bunların birbirleriyle karşılaştırılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Gutek, G. L. (2004). Philosophical and ideological voices in education (3rd ed.). Boston MA: Pearson Education Inc.
  • Simsek, H. (1997). Pozitivizmin ötesi paradigmatik dönüsüm ve egitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklasımlar. Egitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
  • Gutek, G., (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar,(çev. Nesrin Kale), Ankara: Ütopya Yay.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, eğitim üzerinde düşünmüş felsefeciler ve bunların eğitimle ilgili görüşleri hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, farklı eğitim anlayış ve yöntemlerinin etkilendiği felsefi yaklaşım ve dünya görüşleri hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, eğitim felsefesi kuramları hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, eğitim felsefesi akımlarna göre öğretmenin, öğrencinin işlevi hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, felsefi temellere göre okul yönetimi ve müfredatı karşılaştırma hakkında bilgi edineceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Felsefe nedir? Felsefenin alanları, Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyolojiİlgili kaynak
2Eğitim, Eğitimin tanımı, Felsefenin eğitime katkılarıİlgili kaynak
3Plato’nun Eğitim-Felsefesiİlgili kaynak
4Eğitim akımları, daimicilik, idealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, esasicilik, pragmatizm ve eğitimİlgili kaynak
5Jean-Jacques Rousseau-eğitim felsefesiİlgili kaynak
6İlerlemecilik, yeniden kurmacılık, natüralizm ve eğitim, diyalektik materyalizm ve eğitim John Locke- eğitim felsefesiİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Immanuel Kant- eğitim felsefesiİlgili kaynak
10Eğitim felsefesi akımlarna göre öğretmenin, öğrencinin işleviİlgili kaynak
11Eğitim programının dayandığı temel özelliklerİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Değerlendirme yaklaşımları ve bunların birbirleriyle karşılaştırılmasıİlgili kaynak
14Genel değerlendirme İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği210
Ödev610
Sunum/Jüri310
Projeler210
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev610
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği28
Projeler215
Sunum / Seminer39
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok