Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Esneklik ve Gelişme - Ek Binalar MIM620437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMimarlık Bölümü
Dersin KoordinatörüKunter Manisa
Dersi Veren(ler)Kunter Manisa
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıMimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi, bu kavramların farklı süreçler (planlama-programlama-tasarlama) içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, bçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırılmasıdır.
Dersin İçeriğiMimari kompozisyon / Düzen / Tarihsel süreç içinde gelişim / Süreçleri koruma / Bütünleştirme / Esneklik / Büyüme / Ayrıştırma / Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleri / Esneklik ve büyümede tipolojik tasarım özellikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • TS. 734, Yapi Mekan Elemanlarının Sınıflandırılması ve Boyutlandırılmaları ile İlgili Tarifler, TSE Ankara.
  • ZEVI, Bruno, ‘Architecture as Space: How to look At Architecture’ Ed.Horizont, New York 1975.
  • ESER L.”Prefabrikasyon Ana Hatları”, İTÜ, İstanbul, 1960
  • LE COURBUSIER, “Modulor 2-Let the user speak next” Faber and Faber LTD., London, 1958
  • GROPIUS W.”The new architecture and Bauhaus”, Faber and Faber LTD., London, 1958
  • CHING FDK., “Architecture, From space and other”, Von Nostrand Reinhold, NewYork, 1979.
  • ROWE, P.G., 1991, Design Thinking,,The MIT Press, LONDON.
  • YÜREKLİ, F., 1983, Mimari Tasarımda BELİRSİZLİK, Esneklik, Uyabilirlik İhtiyacının Kaynakları Üzerine bir araştırma, İ.T.Ü., Baskı Atölyesi, İstanbul.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Mimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi
  2. Esneklik ve gelişme kavramlarını planlama-programlama-tasarlama içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, biçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırmak
  3. Esneklik kavramında kullanıcı katılımı hakkında bilgi sahibi olmak
  4. Esneklik kavramının yapısal bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak
  5. Esneklik ve gelişme kavramlarının tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanımlar, ilkelerNA
2Tarihsel gelişim süreciNA
3Tasarım ilkeleriNA
4Nitelik ve nicelik seçimleriNA
5Mimari kompozisyonNA
6Yer seçimi faktörleriNA
7 Mimari düzenNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9 Functional etkinliklerNA
10Türler ve açınımlar, klasifikasyonNA
11Konu ile ilgili dökümanların sistematize edilmesiNA
12Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleriNA
13Ödev teslimi ve sunumları NA
14Ödev teslimi ve sunumları NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması124
Derse Özgü Staj
Ödev160
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer130
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok