Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım ve Uygulama 2 | MIM5409 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Feride Pınar Arabacıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Feride Pınar Arabacıoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari tasarım sürecinde, yan disiplinlerle ilgili kuramsal çalışmalar ve bilgilere ulaşabilme, yorumlayabilme, kullanabilme ve sunabilme becerisinin pekiştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kentsel ölçekteki bir problemin, kentsel tasarım, sosyoloji, antropoloji gibi yan disiplinler ile birlikte değerlendirilerek tasarımın kuramsal ve kavramsal çerçevesinin oluşturulması, sürecin tartışılması ve sunulmasından oluşmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari tasarım konusunda kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaları akademik düzeyde gerçekleştirebilir.
- İnsan, kent ve çevre ilişkilerini irdeler, kavrar ve bilgiye dönüştürür, çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlar.
- Mimari tasarımın kuramsal alanlarında, sözlü, yazılı ve görsel ürünlerle desteklenmiş iletişim kurar.
- Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanır ve etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimini kazanır .
- İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dönem programının açıklanması, tartışma: Tasarım nedir? | NA |
2 | Kentsel çevre ile ilişkili yaklaşımlar. | Konuyla ilgili okuma parçaları ve makaleler |
3 | Literatür çalışmaları | Konuyla ilgili kaynak taraması |
4 | Alan ve problem tanımı | NA |
5 | Analiz çalışmaları | NA |
6 | Analiz çalışmaları | NA |
7 | Sunumlar | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Proje Değerlendirme | NA |
10 | Tasarım geliştirme | NA |
11 | Atölye çalışması | NA |
12 | Atölye çalışması | NA |
13 | Sunumlar | NA |
14 | Sunumlar | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 1 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|