Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzeler ve Müzecilik | SYP3342 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
Dersi Veren(ler) | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Müzeler ve müzecilikle ilişkili temel bilgileri kazandırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Koleksiyonların Müzeleşmesi, Müze Nesneleri Olarak Koleksiyonlar; Müzelerin Gelişimindeki Etkenler; İlk Müzeler; Müzelerin Kurumsallaşması; 17–18. Yüzyılda Müzeler ve Müzecilik; 19. Yüzyıl Müzelerin Altın Çağı; Osmanlı’da Müzeciliğin Başlaması ve Cumhuriyet Döneminde Müzeler; Müze Mimarisinde Farklı Yaklaşımlar; 20. Yüzyıldan Milenyuma Müzeler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklayabilmek
- Müzecilikle ilgili temel kavramları açıklayabilmek
- Müzelerin amaç ve organizasyonlarını kavrayabilmek
- Müzelerin kültürel mirasın korunmasındaki önemini anlayabilmek
- Müze mimarisindeki farklı yaklaşımları tanımlayabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-6 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-9 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzelerin gelişimindeki etkenler / Koleksiyonculuk ve gelişimi | NA |
2 | Rönesans döneminde koleksiyonculuğun gelişimi / Rönesans koleksiyonlarının özellikleri | NA |
3 | Müzelerin öncülleri / Avrupa’daki “ilk müzeler” | NA |
4 | 15-18. Yüzyıllar: Koleksiyonlarının çeşitlenmesi ve sınıflandırılması | NA |
5 | 18. Yüzyıl: Aydınlanma hareketi, Sanayii devrimi, Fransız ihtilali ve müzeciliğe etkileri | NA |
6 | Müzelerin kurumsallaşması / Kamusal müzeler | NA |
7 | 19. yüzyıl başında müzeler ve arkeoloji / 19. yüzyıl müzelerin altın çağı | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 20. yüzyılda modernleşme ve müzeciliğe etkileri / 1990’lardan sonra müzecilik / Günümüzde müzecilik | NA |
10 | Türkiye’de müzecilik: Osmanlı İmparatorluğu dönemi | NA |
11 | Türkiye’de müzecilik: Cumhuriyet dönemi | NA |
12 | Müzecilikte farklı yaklaşımlar: Klasik, çağdaş ve iletişim temelli müzecilik | NA |
13 | Müzelerin işlevleri: Koruma, araştırma, iletişim | NA |
14 | “Müze mimarisi” kavramı / Müze mimarisinde farklı yaklaşımlar/ Müze yapılarında mimari program | NA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|