Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | MAT6001 | 1 | 7.5 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik ABD Matematik Doktora Programı Zorunlu @ Matematik ABD Matematik Doktora Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nurten Gürses |
Dersi Veren(ler) | Özgür Yıldırım, Nurten Gürses |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Güncel mesleki konuların incelenmesi, sunulması, araştırılması, tartışılması ve öğencilerin başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Lisansüstü bir seminerde, matematiksel bir konu, katılımcı öğrenciler tarafından hazırlanan ve düzenlenen sunumlar aracılığıyla tartışılmaktadır. Seminerler; öğretim elemanları, çağrılı konuşmacılar ve derse kayıtlı öğrenciler tarafından verilir. Öğrenci sunumları, tez çalışmaları kapsamında da olabilir. Derste başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar ve özel bir konuda sunum yapmak için yapılması gereken araştırmalar hakkında da bilgi verilmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tüm lisansüstü öğrencilerine araştırma, teknik dizgi, sunum ve hesaplama için profesyonel bir araç kullanma bilgisini sağlamak
- Doktora öğrencilerinin dergilerde ve kitaplarda matematiksel literatür okuma becerilerini geliştirmek
- Doktora öğrencilerine, bir konu veya konuyla ilgili araştırma geçmişini bir araya getirerek bir sunum geliştirme ve sunma konusunda deneyimle yönlendirme sağlamak
- Lisansüstü öğrencilerin kendi alanlarındaki yeni /ilginç gelişmeleri sunmaları ve etkileşmeleri için alan sağlamak
- Matematiksel dili etkili bir şekilde kullandırarak öğrencinin matematik anlayışını geliştirmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi | |
2 | Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi | |
3 | Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi | |
4 | Lisansüstü öğrenciler tarafından seçilen konularının sunumu | |
5 | Sunum | |
6 | Sunum | |
7 | Sunum | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sunum | |
10 | Sunum | |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 26 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|